Studiereis Shanghai!! - Reisverslag uit Delft, Nederland van Roos Zanden - WaarBenJij.nu Studiereis Shanghai!! - Reisverslag uit Delft, Nederland van Roos Zanden - WaarBenJij.nu

Studiereis Shanghai!!

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

10 Oktober 2010 | Nederland, Delft

Het houdt maar niet op met de mooie reisen, avonturen en ervaringen! Vanavond vlieg ik namelijk met school naar.....SHANGHAI!
Hoe vet is dat, op studiereis naar China.

Wat gaan we daar precies doen?: We gaan een dag naar de World Expo, om daar het grootste ontwerpevenement/internationale exposities te zien en te beleven. Sinds 1851 wordt de Expo in verschillende landen gehouden om zo hun economische, sociale, culturele en technische ontwikkeling met trots te presenteren aan de rest van de wereld. Ook belangrijke uitvindingen als de telefoon, auto en platenspelen zijn op de wereldtentoonstellingen gepresenteerd. En daar ga ik dus heen!

Verder hebben we een 3-daagse workshop op de Donghua University, met Chinese studenten. En gaan we op bedrijfsbezoek bij Speckdesign, Dutch Design workspace en andere bedrijven.

Ook bezoeken we het Suzhou, een van de oudste steden in het gebied rondom Shanghai. Het stadje wordt ook wel het Venetie van het Oosten genoemd door zijn vele kanaaltjes, grachtjes en bootjes. Waarschijnlijk gaan we met de hogesnelheidstrein hiernaar toe! De snelste trein van de wereld, die deze week opnieuw een record snelheid gehaald heeft.

Kortom een week vol hoogtepunten, nieuwe belevingen in een nieuwe cultuur, karaoke en gezelligheid met de groep.

Ik heb er onwijs veel zin in, en zal jullie af en toe op de hoogte houden van alles wat ik zie en doe in het grootse SHANGHAI!
XRoos

  • 10 Oktober 2010 - 10:05

    Nicoline:

    Jeetje Roos, Ik ben toch stiekem wel heel erg jaloers op je. Je ziet zoveel!! Geniet ervan!

  • 10 Oktober 2010 - 10:07

    Lisanne:

    Bastard!!! Ik ben heeeel erg jaloers (alweer)
    Geniet ervan lieve roos!
    Liefs xxx

  • 10 Oktober 2010 - 10:21

    Eugene :

    Hi Roos, onweis veel plezier en een goede reis. En ook wel een beetje je best doen want tenslotte is het toch een STUDIEREIS!!!!!

    Liefst Eugene

  • 10 Oktober 2010 - 10:46

    Noor:

    Roosje!!!
    jij bent toch een bofkont. Fantastisch, nu weer China. Ik ben heel benieuwd naar je verhalen. Ga vreselijk genieten, wordt nog wereldwijzer en vertel straks alles.

    lieve kus Noor

  • 10 Oktober 2010 - 11:35

    Chris:

    Leuk dat je ons weer op deze manier op de hoogte houdt. Geniet en succes met de chinese lettertekens. Goede vlucht straks,
    liefs Chris

  • 10 Oktober 2010 - 12:18

    Mamie:

    Dag lieve meid, je boft toch maar ,ik ben ook jaloers zoals alle anderen,maar ik gun het je ook. ik ben blij dat ik je vanmorgen nog even aan de telefoon heb gehad en morgen zal ik welweer in je huisje;de Roseraie" slapen. liefs en kus van Mamie

  • 11 Oktober 2010 - 21:04

    Lisanne Zonderop:

    Roosje!
    super leuk dat je weer op reis gaat! plus je moet de belangrijke taak op je nemen om mij uitgebreid verslag te doen over het feit of jij, en ik dus misschien, er een half jaar zou kunnen wonen! Zeer belangrijk voor mijn volgende stage.
    Oo.. en als de taxi chauffeur iets vraag en het klinkt als; Shang nar, dan vraagt hij waar je naar toe wil ;) vervolgens moet je gewoon lief lachen en xiexie zeggen (dankjewel)
    veel plezier, liefs uit Londen

  • 12 Oktober 2010 - 18:59

    O&O:

    wel ja roos amper thuis uit CR. en al weer op pad wat een leven. Janneke schrijft LIVE is GREAT daar zul je het wel mee eens zijn. maar jullie schoolreisjes zijn wel extreem we kunnen alleen maar zeggen geniet en doe je voordeel ook met deze kans , fijne tijd liefs O&O

  • 14 Oktober 2010 - 12:51

    Marieke:

    Ha Roos,
    Nou ik ben ook jaloers hoor,
    veel plezier!
    X Kiek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Delft

Shanghai

Studiereis IPO

Recente Reisverslagen:

23 Oktober 2010

Expo, fabrieken & shoppen, de laatste dagen

16 Oktober 2010

Op pad met onze Chinezen

13 Oktober 2010

Nihao...xiexie

10 Oktober 2010

Studiereis Shanghai!!
Roos

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 46012

Voorgaande reizen:

09 Februari 2014 - 07 Augustus 2014

Zuid-Amerika

27 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Frankrijk, Spanje & Portugal

10 Oktober 2010 - 22 Oktober 2010

Shanghai

13 Juli 2010 - 13 Augustus 2010

Costa Rica, Nicaragua & NYC

19 Januari 2009 - 17 Juni 2009

Australië & Bali

Landen bezocht: