Na regen komt zonneschijn! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Roos Zanden - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Roos Zanden - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn!

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

18 April 2009 | Australië, Noosa Heads

Hellow!
Het is alweer een tijdje gelegen. Maar we hebben in de tussentijd dan ook niet echt veel spannends beleefd om te melden. In Byron Bay in begonnen met regen en dat is nog zo'n 2 weken lang doorgegaan. Van Byron Bay zijn we doorgereisd naar Surfers Paradise. Je wordt toch zo gelukkig van alle city namen hier?! Echt welk land heeft nou steden die Surfers Paradise, Gympie, Noosa... heten?! Surfers was zeker wel leuk, lekker geshopt en een beetje gepartyd. We hebben daar ook heel wat tours geboekt en een serieuze reisplanning gemaakt, waaruit bleek dat we toch niet zo heel veel geld meer hadden:P Het geld vliegt uit je portemonnee als een malle, maar als een echte zwerver gaan we niet leven. Geen 2 weken Noodles voor ons, geen dingen niet doen zoals Fraser Island, de Whitsundays of fucking SKY DIVEN omdat het geld te hard gaat. We leven zuinig maar we leven. We leven luxe zuinig. Dan maar wat geld lenen als het echt niet anders kan. Maar als het goed is kom ik helemaal mooi uit en heb ik nog 200 euro over als ik terug ben:P Prima toch?!
Kijk besparen op winkelen is misschien een goeie, maar je kunt ook praktisch winkelen door bijvoorbeeld naar outlet shops te gaan. Thanks Brenda voor je tip. Harbour town was erg gezellig en hebben we toch mooi weer een jurkje voor $10 op de kop getikt. Het is trouwens wel een beetje balen dat Jalees en ik zo op elkaar lijkt, want we vinden namelijk ook dezelfde kleren mooi. Wat dus inhoud dat je als een malle door de winkel moet in de hoop dat jij dat leuke jurkje als eerst spot. Wie iets als eerste gespot heeft mag het kopen:P
Na 3 dagen vonden we het wel weer mooi geweest en zijn we met de Greyhound door gereden naar Brisbane. Waar we in een heel gezellig, huiselijk hostel zaten ongeveer 30 minuten buiten Brisbane. Noor volgens mij zaten we in hetzelfde hostel als jij gezeten heb!
Omdat we zoveel geregeld en gereisd hadden, hebben we in Brisbane alleen maar gechilled. Geen reet uitgevoerd dus eigelijk:P Het hostel had 1 grote woonkamer met een enorme bank, eettafels en een open keuken. Iedereen zat zo'n beetje de hele dag in z'n pyjama voor de tv Friends te kijken. We hebben zelfs cakejes gebakken zo relaxt en huiselijk was het. Maar zo'n hostel doet je uiteindelijk ook wel weer meer naar huis verlangen. Terwijl ik dat het eerste deel van mijn reis bijna helemaal niet gehad heb, mis ik het thuisfront nu de laatste tijd toch wel meer. En niet zo erg dat ik naar huis kom, nee zeker niet. Er is hier nog zoveel te doen en te zien. Alles is zo relaxt en de vakantie sfeer is super, maar als je niet zoveel doet krijg je toch wel weer zin je vent waarmee je lekker in de Delfse Hout mee kunt picknicken en een beetje kussen:P Maar ja. De tijd vliegt, nog maar 10 weken.
Brisbane zelf vonden wij niet zo heel leuk, de gebouwen waren een beetje een bij elkaar geraapte bedoeling. Niet oud en niet nieuw. Maar wel weer hier en daar parkjes vol met gezinnen en families die zaten te BBQ'en en weet ik wat allemaal. Het was ook pasen. Zo mooi dat hier zoveel met de familie in het openbaar gedaan word. Mensen spreken hier niet zoals bij ons thuis af maar buiten in de parken. Vet gezellig. We hebben trouwens ook nog even een museum bezocht! Jaja, (het was gratis dus waarom niet:P)
Na al dat gehang zijn we doorgereisd naar Noosa (jongens zo ga ik later mijn kind noemen, hoe schattig Noosa). We hadden de Greyhound nog niet gereserveerd. Zo druk zou het toch niet zijn, de ochtend van vertrek was het toch even stressen. Want de Greyhound was dus wel vol:S Fucking Easter Monday! Alle andere bussen ook, dus moesten we met de trein. Er waren natuurlijk spoorwerkzaamheden... Verder met stadsbussen, van het ene dorpje naar het andere... Uiteindelijk hebben we er 6 uur overgedaan i.p.v 2 :P Maar wel weer een avontuur. Het heeft die dag overigens de hele dag keihard gegoten, als of je onder een waterval stond. Dus was dit toch een soort van mooi vermaak voor de dag.
In Noosa trok het dan eindelijk na 2 weken regen regen regen open!! Zelfs ook dat je op het strand kon bakken! We waren verbaast en hebben alle zon gepakt die we pakken konden. Debiel eigelijk, want zo hoort het weer gewoon te zijn hier. Dus beter blijft het zo voor de rest van de reis. Want ik moet nog aardig wat bijkleuren.
Nieuwe pech moment:
We zitten dus bijna elke dag bij de travelagent.
We hadden namelijk vanalles geboekt, Fraser island, whitsundays, canoe trip, wat overnachtingen.
Allemaal voor een vet goeie prijs. Maar nu heeft het de laatste tijd zo hard geregend dat de rivieren allemaal overstroomd zijn en weet ik wat allemaal.
Dus is de canoe trip voor donderdag gecancelled, waar we enorm van baalden. Want het klonkt echt super stoer.
Het zou een soort hike worden, 3 dagen met een kleine rugzak, tentje, slaap- en kookspullen in je kano en varen maar.
Vet stoer toch?! Maar dat ging dus niet door.
Hij zou dan waarschijnlijk naar zaterdag verplaatst worden, maar dat paste eigelijk niet omdat we daar fraser al hadden staan.
Dus toch maar Fraser verplaatst, zodat we zaterdag de canoe trip konden doen.
1 dag later werd er gebeld, ja het is verplaatst naar zondag.
Nou oke dat konden we dan ook wel nog handelen.
Maar uiteindelijk gisterochtend weer een telefoontje dat het verplaatst zou worden naar dinsdag, nou het ging te ver.
Dus moesten we Fraser weer terug verplaatsten en blablabla. Maar wat blijkt nou we krijgen het geld van de canoe trip niet terug, echt belachelijk.
Ze zei ja maar het is open dated en blablabla. maar we hebben een buspas van Byron Bay naar Cairns en je kan dus alleen maar bussen naar boven nemen en niet terug.
Dus als we fraser gaan doen kunnen we in principe niet meer terug naar beneden...
Of we moesten de kaartjes maar verkopen aan iemand.
Dus we hebben dan maar gister met pijn in ons hart zitten socializen en hopen nu dat we de kaartjes kwijt kunnen.
Maar het is zo'n geregel de hele tijd. Dan weer dit dan weer dat.

Ons laatste dagje in Noosa voor we naar Rainbow Beach verhuizen. Rainbow Beach ook weer zo'n geweldig naam. Hoe komen we erop! Gekke Aussies.
Hee jongens, het leven in Nederland vlieg ook voorbij. Zometeen beginnen de eindexamens alweer. Zo gek, het is voor mij een jaar geleden dat ik daar zelfs mee bezig was. En nu lijkt het voor mij alweer mijlen ver. Maar ik zal aan jullie denken. Succes met leren (duurt nog even maar goed, de echte nerds zijn vast al begonnen:P) De vakanties komen er weer aan. Manzagol, Miami, Marokko, Vence... Geniet ze. Geniet van de zon, de vrijheid en het leven. (hahah, dit wijze praatje gaat echt te ver)
In ieder geval veel plezier, want dat heb ik ook:P
LIEFS

  • 18 April 2009 - 06:07

    Merel:

    Ongelooflijk, ik wil ook gaan reizen hoor!

  • 18 April 2009 - 07:20

    Rob En Bren:

    Hey lieve Roos,

    Het was hier half 1 's nachts toen je ons een sms stuurde:) No worries hoor. Ben blij dat je er wat aan had. Volgens mij heb je een beetje een halfway dip. Ik had hem mega, met mijn verjaardag aan de andere kant van de wereld. Voelde me heel zielig en miste iedereen vreselijk, maar het gaat over en dan is het aftellen en geloof me daar ga je ook van balen, want er is nog zoooooo veel te zien en te doen.
    En dat budgetteren zo grappig herkenbaar, maar je moet ook nog iets hebben om voor terug te komen toch;)
    Meisje geniet

    Dikke kus
    Rob en Bren

  • 18 April 2009 - 07:29

    Helly:

    Hoi Roos,
    Ook als je niets doet, heb je heel veel te vertellen. Is dat een hostel op de foto's met al die stoelen,ziet er erg leuk uit. Gelukkig dat de zon weer schijnt. Jammer van het gedoe met het reisbureau.
    Veel plezier. Kus

  • 18 April 2009 - 07:32

    Luuk:

    Roos!!
    jij ook al in de geldzorgen!!;) nou welkom bij de club dan!! ik heb nog maar 4 weken en dan is het alweer voorbij:|
    spreek je in het koude nederland wel weer!:)

    kusx.

  • 18 April 2009 - 07:37

    Chris:

    Hoi Roos,

    Ik was al wachtende op een nieuwe story, gelukkig we zijn weer bij gepraat. Wel blijven genieten hoor, niet te lang stilstaan bij de dingen die niet gaan zoals jij wilt. Die ben je straks toch weer vergeten, de leuke dingen blijven veel langer hangen. We duimen dat het mooie weer nu bij jullie blijft. Mooie en leuke foto's weer, maken het verhaal nog completer. Hier schijnt trouwens de zon alweer, niet te geloven.Dus dat wordt een zonnig weekeind.
    Lief en kus en blijven genieten Chris

  • 18 April 2009 - 08:08

    Kiek:

    Ha Roos, wat een geweldig verhaal weer, ook al heb je voor jouw gevoel niets spannend beleefd van je verhaal heb ik genoten! Jammer van die kanotocht, misschien kan zoiets op een andere plek ook wel.
    Hele leuke foto's, mooie tegels zeg. Ik ben blij dat de zon weer bij je schijnt en geniet nog van je laatste 10 weken en vooral nog veel plezier!!!
    Dikke kus, Kiek

  • 18 April 2009 - 09:51

    Tess:

    hèhè het werd tijd dat je ons eindelijk eens ging missen.. de laatste 2 maanden gaan morgen in, want lang nog eigenlijk! jammer.
    ik had laatst namelijk al gedroomd dat je terug was, helaas zijn dromen bedrog. voor de rest is het hier al dagen mooi weer, mijn hoofd heeft eindelijk weer eens een kleur. met pasen had ik een toernooi in maastricht, pff het hele toernooi met 10 man gespeeld, maar opzich wel 2de geworden! vandaag moet ik ook weer hockeyen, natuurlijk, en vanavond feyenoord.
    ik spreek je snel weer en geniet van je laatste 2 maandjes want ik denk dat dat sneller gaat dan je denkt en hoopt. voor ons hoop ik dat het heeeel snel gaat want ik mis je wel hoor mijn lieveling. ik moet alles onthouden dat ik nog moet zeggen en dat is veel, lastig dus.
    nou word maar lekker bruin. volgende week gaan we al naar mammie, hopelijk kan ik daar ook alvast bruin worden in mijn nieuwe bikini (he, een hele originele van de h&m). oja en ik heb roze allstars en nog een paar nieuwe schoenen, dus ik verwen mezelf wel heerlijk hier zonder jou.
    oke ik ga opschieten en alles want genieten van de zon zolang hij er nog is..
    love u en heel veel kusjes.

  • 18 April 2009 - 11:34

    Sjoerd:

    ey roos, klinkt weer vet joh! goeie oude tijden... haha brisbane vond ik eigelijk een van de leukste steden van australie:P die titel wil ik wel even tegenspreken trouwens, na zonneschijn komt niet altijd regen daar, maar na regen hoeft ook helemaal geen zonneschijn te komen!

  • 19 April 2009 - 12:08

    O&O Jan :

    Hoi Roos even een dipje dat komt me bekend voor en duurt nooit lang . Intussen ben je al weer op weg naar je volgende bestemming iedere dag weer sommen maken dat is ook leerzaam maar ik begrijp dat je nog wel even als werkeloos verder kunt trekken . zuinigheid met vlijt... brengt je ook nog wel op Bali. dat mag je niet missen . Wij gaan een kijkje nemen in Oxford en Cambridge ook leuk ! Veel liefs en grt. O&O

  • 20 April 2009 - 08:51

    Wout:

    Hoi Roos, wij zitten hier met droevig weer bij Mamie, en wij hebben niet zoveel compensatietijd als jij.
    Leuk die oude auto's ook, dat zelfs een vrouw daar foto's van neemt zeg.
    Als je tekort komt, sms je bankrekeningnummer maar naar mijn Iphone (jaja), kijk ik of ik nog een beetje kan sponsoren.
    Veel plezier verder, Wout Helene en de kids.

  • 21 April 2009 - 20:39

    Frans:

    Hoi Roossie,
    Ik zit nu op de bank met jouw laptop op schoot een beetje televisie te kijken en jouw verhaal nog een keer te lezen. Ik geniet van je teksten en je foto's en ben erg benieuwd wat voor een volwassen en wijze dochter ik straks terugkrijg. Er blijft toch nog wel iets over om op te voeden? Of ben je straks zo worldwise dat je volledig je eigen weg gaat kiezen. Ik zie het wel, maar kijk in elk geval erg uit naar je terugkomst, naar je verhalen, je belevenissen, naar alles. Voor mij is het aftellen al een beetje begonnen, terwijl er voor jou nog een heleboel dingen in het verschiet liggen. Je bent nu in de buurt van Fraser Island. Daarover heb ik opgezocht dat het vernoemd is naar het echtpaar James en Elisabeth Fraser, die na een bootramp als overlevenden strandden op een eiland. Zij moesten voor de aborigines slavenarbeid verrichten. Kortom wij lezen niet alleen jouw verhalen, maar gaan vervolgens ook googelen en op google Earth kijken. Voor mij is het ook een reis. Hier gaat alles prima. Het is al een flink aantal dagen goed en droog weer, terwijl het in Vence nog steeds niet geweldig is. Zaterdag gaan wij naar Mamie, dus het moet ook daar wel gaan opknappen. (vanaf zaterdag 10 dagen Meivakantie) Afgelopen weekend naar The Reader geweest, een film met Kate Winslett. Prachtige film, die je zeker moet gaan zien. The boat that rocked draait trouwens deze week ook in Mustsee, dus misschien ga ik nog wel. Zondag, jawel je ouders worden oud, zijn we naar de Keukenhof geweest. Erg truttig natuurlijk, maar ook erg mooi. Prachtige kleuren en de ene tulp nog mooier dan de andere hyacint. Ik kon me lekker uitleven met mijn camera. Over foto's gesproken: Ik heb je gemaild over je camera. Het probleem zal vrijwel zeker opgelost moeten worden als hij aangesloten is op de computer. Maar snel proberen, want het is zonde om mooie plaatjes te missen. De wedstrijd van Feyenoord van zaterdag was weer als vanouds. Het eerste uur weggespeeld, vervolgens sloeg de vlam in de Kuip en winnen ze met 1-0 van Twente. (AZ is inmiddels kampioen geworden) Lekker belangrijk allemaal, maar wel leuk om even te melden. Van de week Jesse aan de telefoon gehad. Hij gaat vrijdag lekker naar Miami en nodigde ons uit voor zijn verjaardag op 8 mei. Leuk! Ik kan nog wel een tijdje doorgaan over allerlei koetjes en kalfjes, maar dat geeft eigenlijk alleen maar aan dat het hier in Delft allemaal zijn gangetje gaat. Kortom: Ik ga er mee stoppen. Groeten aan Jaleesa, de dolfijnen en het koraalrif en aan alle bekenden, die je iedere keer blijkbaar weer tegenkomt (bizar!)
    Hugs, kisses en greetz!!
    Frans

  • 22 April 2009 - 20:46

    Hebben-we-haar-weer:

    Rositaaa! Como estas mi amour? zoals je ziet ben ik mn spaans aan het oefenen, morgen staat er weer een spaans test voor de deur.. Als dat nou het enige werk zou zijn.. maar nee echt Terroooooor hierzo de komende weken (3weken wel te verstaan). Ik ben bang dat ik een eenzame tijd tegemoed ga.. Maaaar gelukkig is mijn laptoppie na lange tijd weer aan mijn zijde dus alleen hoef ik mij niet te voelen (: Jij zo te horen ook niet, hordes nieuwe maten daarzo in Aussie, geen eenzame bedoeling!

    Ik heb gelukkig wel een beloning voor mn harde werk, 16 mei gaat ons vliegtuig richting Marrakesh dus dat wordt sowieso super mooi! Het is dan misschien geen Australie, maar goed ik doe net alsof ;) Helaas zijn de zomerplannen een beetje in duigen gevallen, lieske kan niet meer mee, dus ik ben weer van alles nieuws aan het verzinnen!

    Is het weer een beetje opgeknapt bij jou? Ik wil je natuurlijk niet jaloers maken, maar ik zit elke dag heerlijk te leren in de zon! (: en jaaa ik ben zelfs al 'n beetje bruin, maar goed ik beat jou bij lange niet natuurlijk!
    Tussen alle bedrijven door moet ik dan ook nog auto rijden.. oohoow, weinig motivatie dus 1 keer per week rijden is wel echt het maximum :P Maaar ik heb wel n datum voor mn examen, 15juni is de grote dag, dus heeel heeel heeeel misschien kan ik je overal heen rijden als je terug komt. Ik heb mn tussentijdsetoets wel gehaald, dus inparkeren en dat soort ongein staat niet meer op het programma!

    Nou schattie, zo is het wel weer even genoeg geweest, ik ga weer verder met El Español!
    Wij spreken elkaar en ondertussen ga jij nog lekker genieten daar zolang het kan!!
    Kissybissysissy!

  • 29 April 2009 - 18:20

    Evert:

    hey roos!
    leuk verhaal weer! en geniet nog van de rest van de tijd!!

    hier gaat alles prima, de laatste les is achter de rug en nu volle bak leren!?! :P

    wat is trouwens de datum dat je weer in NL terug komt? je weet dat dat niet snel genoeg kan zijn!:D

    enjoy! x
    evert

  • 02 Mei 2009 - 14:27

    Gerian:

    Ha die lieve Roos! Ik ga weer eens even kijken waar jij zit en wat je doet.....ondertussen komt Jesse vandaag weer thuis, zal wel een jetlag hebben en is volgende week jarig! Dan zie ik hem ook weer. Jouw reis schiet ook al op zeg. Hebben jullie in Australie ook de aanslag op Beatrix meegekregen? Het was een drama in Apeldoorn op Koninginnedag. Ik was 1 minuut na de ellende daar ook op het plein en zag heel nare dingen! Nu alles weer rustig. Veel liefs van Gerian

  • 05 Mei 2009 - 11:51

    Nynke :

    Hoi Roos,

    Je verhalen en je foto's zijn echt geweldig! Zo te lezen heb je het (ondanks de regen) heel erg naar je zin. Ben erg benieuwd hoe je Fraser vond!

    Groeten van Nynke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 46004

Voorgaande reizen:

09 Februari 2014 - 07 Augustus 2014

Zuid-Amerika

27 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Frankrijk, Spanje & Portugal

10 Oktober 2010 - 22 Oktober 2010

Shanghai

13 Juli 2010 - 13 Augustus 2010

Costa Rica, Nicaragua & NYC

19 Januari 2009 - 17 Juni 2009

Australië & Bali

Landen bezocht: