Shoppen in Hong Kong & Genieten op Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Roos Zanden - WaarBenJij.nu Shoppen in Hong Kong & Genieten op Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Roos Zanden - WaarBenJij.nu

Shoppen in Hong Kong & Genieten op Bali

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

05 Juni 2009 | Indonesië, Batavia

Na een paar dagen alleen in Cairns gechilled te hebben heb ik, het schitterende land waar ik ruim 4 maanden geleerd heb, verlaten. Het waren een paar lange vluchten die ik moeiteloos doorstaan heb. Van Cairns naar Brisbane (vraag me niet waarom:P) van Brisbane naar Hong Kong, en uiteindelijk na een nachtjes in Hong Kong doorgebraxht te hebben door naar DenPasar, Bali.

In het begin van mijn reis hebben we ook een dagje Hong Kog gedaan, maar toen vond ik het totaal niet boeiend, te moe om alles in me op te nemen. Jetlaggerg en alles was natuurlijk nieuw. Het feit dat ik voor Australie kwam en daarvor eerst als een soort 'belemmering' een dagje Hong Kong had, speelde denk ik toen onbewust ook een beetje mee. Maar oke, ik had dus nu een nachtje Hong Kong. Na twijfelen heb ik een nachtje airport toch maar ingeruild vor een hotelletje in de stad En natuurlijk was een avondje nu wel veel te kort. Hong Kong is heel anders dan wat wij gewend zijn. Alles is hoogbouw, aan de ene kant fashion en nieuw, aan de andere kan krotterig en stinkend. De straten zijn schoon! Maar de mensen niet:P Toen ik om half 1 uiteindelijk bij mijn hotel aankwam, trouwens hetzelfde hotelletje als toen die eerste keer in hong Kong, as het nog steeds druk op de straten. Veel winkeletjes waren nog open, maar net heel lang helaas. Jongens, in Hon Kong kun je shoppen!! Ah en het is er ook echt super gedkoop. Maar ik heb me enorm ingehouden omdat k geen zin had m veel geld te pinnen of met mijn creditcard te betalen, maar daar heb ik nu natuurlijk eorme spijt van:P Uiteindelijk lag ik om 12 uur half 1 in mijn bedje te zweten.

Rond een uurtje of 6 ging de wekker, tijd om wer in te pakken en door te reizen. Prima vluht, en toen kwam ik aan op Bali airport. Jeetje, n Amerka moet je lang wachten bij de paspoort controle maar dit sloeg alles! Haha, eerst moest er een visum geregeld worden, credtcard niet geacceteerd. Dus moest ik aan de andere kant van de douane gaan pinnen. En heb ik uiteindeljk een visum geregeld. Toen begon het wachten. Anderhalf tot bijna 2 uur! Nou ik was er door hoor. Hahaha, en heet. Zweten ls een malle. Mijn backpack had gelukkig alle stops ook overleefd en lag rstig op me te wachten. Buiten was het een drukte van mensen met ophaalbordjes, taxichauffeurs en weet ik wat. Heel snel een taxi kunnen regelen, waar ik natuurlijk veel te veel voor betaald heb, Hahaha:P

Lisanne!! Het is zo gek en super leuk om elkaar weer te zien. Lisan zit hier nu al 2 weke met een hele aardig Canadees die ons hier rondleidt. Het hotel is sper schatig, echt ik akn het niet uitleggen. Maar zal wel foto's maken. Over foto's gesproken, ik weet niet of het gaat lukken om foto's te plaatsen, want alle computers zijn hier een beetje vreemd. En na mijn laatst ongeluk (dik virus om mijn memorycard waardoor alle foto's eraf zijn) durf ik niet meer zo goed mijn camera er hier in te puggen... Dus misschien dat de foto's pas thuis komen, maar we zien het wel.

Kuta is vol met scootertjes de je compleet overhoop rijden:P Allemaal kleine eettentjes, kledingshopjes en backpackers. Alles is hier zo ziekie goedkoop, wat ok maar goed s anders had ik het niet gered:P
Maar ik slaap nu voor 5 eurs en eten doen we hier voor 3, en dan heb je bijna 3 maaltijden ofzo!:P Elke dag een lekker vers fruitmixje... Ik denk dat ik her langer blijf!! (echt bammer, ik wou dat het kon!)

Gister hebben Lisan en ik zef scootertjes gehuurd en hebben we de hele dag rondgecrossed. 6 keer de verkeerde kant op gestuurd, maar uiteindelijk kwamen we in Uluwatu uit. Waar 1 van de oudste tempels op het eiland staat op een schitterende rots formatie. Mooi uitzicht!! En ook te grappig, al hoewel ik scheet in mijn broek, maar ze hebben hier ook overal aapjes lopen. Brutaal als een malle, als je niet uitkijkt ben je alles kwijt. Hahaha
Het was een geweldige dag, het is hier zo fijn, zo relaxt en zo ik weet niet. Ik heb helemaal geen zin om naar huis te gaan. Dit is ultimate genieten!
De zon is hier trouwens ook stukken beter, k ben na 2 dagen al kak bruin! Ik denk 2 x zo bruin als in die 4 maanden Aussie. Dus... Bereik je maar voor. Misschien voor de nog witte onder ons is het beter om nog maar even naar de zonnebank te gaan anders voel je je helemaal zo wit:P Hahaha, ik hou van jullie. Tot snel. Smakkkerdsss...

  • 05 Juni 2009 - 14:32

    Kathalijne:

    roos???
    er is iets mis gegaan..je bericht eindigt zo vreemd??
    ik hoop dat je niet gekidnapped ben...!!!
    update~update~update xxvan mij en jezusje

  • 05 Juni 2009 - 15:36

    Noor:

    wel een mooie cliffhanger:)
    dikke kus voor little rosie!

  • 05 Juni 2009 - 15:51

    Nicoline:

    Ha Roos,

    Dit is inderdaad tot nu toe wel het spannendste verhaal :P! haha!

    Geniet ervan!

    Kus!
    niek

  • 05 Juni 2009 - 16:15

    Peter:

    .........dit smaakt naar meer

  • 05 Juni 2009 - 19:13

    Helly:

    We wachten in spanning af.

  • 05 Juni 2009 - 23:29

    Janneke:

    de spanning stijgt hier zoals je kan lezen!

  • 06 Juni 2009 - 10:54

    Tess:

    yes roos alles staat er op!
    we wachten natuurlijk met smart op je thuiskomst.
    jouw status is momenteel: over 11 dagen kom je terug. dat lees ik hier op de site.
    spannnnnnnnnend.
    ik heb trouwens geboekt naar mammie met alex en claire!!! echt super leuk. ben ik er alleen niet met mijn verjaardag, ik ga namelijk 7 juli weg. maar ach, een verjaardag in france is ook niet verkeerd.
    nou schat, ik zal niet meer te veel vertellen want binnenkort kan ik het gewoon allemaal LIVE vertellen, wiehooooeeee.
    kusjes, kusjes.

  • 06 Juni 2009 - 14:07

    Kathalijnepoppedijne:

    hooi!!
    ja nu kan ik 't hele verhaal lezen :D
    wat is ook alweer je telefoonnummer?? ik text tess wel eventjes die weet dat natuurlijk ;)
    tot gauw xx

  • 06 Juni 2009 - 14:08

    Kathalijnepoppedijne:

    hooi!!
    ja nu kan ik 't hele verhaal lezen :D
    hihi leuk hoor!!
    wat is ook alweer je telefoonnummer?? ik text tess wel eventjes die weet dat natuurlijk ;)
    tot gauw ik hou van jou xx

  • 06 Juni 2009 - 16:15

    O&O :

    Wij dachten wel dat Bali een waardig slot zou zijn aan je backpackers leventje maak je laatste centen maar op thuis wordt je met open armen ontvangen en kun je weer gaan verdienen en bij komen Happy landing en tot ziens bedankt voor al je leuke reisverhalen grt jes O&O

  • 07 Juni 2009 - 18:42

    Rob En Bren:

    Hey Roos,

    Heb je al een massage gehad op het strand:) wel afdingen hoor. Op het strand loopt ook wel eens een vrouwtje met vers fruit, de ananas en mango, HEEERLIJK. De fruitshakes.....

    Wij gaan je reisverhalen missen, hebben er enorm van genoten.
    De 20e kunnen we niet, maar spreken zeker af voor je beamer presentatie;)

    Dikke kus
    Rob en bren

  • 09 Juni 2009 - 12:36

    Kiek:

    Ha Roos, geniet nog van je laatste paar dagen, heel veel plezier nog en tot gauw!!!!!
    x Kiek

  • 09 Juni 2009 - 14:09

    Wout:

    Zo, en nu rap naar hier. Het is genoeg zo, al die relaxte dingen.

  • 09 Juni 2009 - 15:09

    Chris:

    Nou Roos het blijft tot aan het eind toe genieten. En nu kom je ook nog heel bruin terug, wat hebben wij dan nog te laten zien en te vertellen.
    Geniet nog even van de relaxte sfeer en tot snel, kus

  • 09 Juni 2009 - 19:32

    Rob:

    Heey Roos,
    Begrijp dat alle indrukken je te veel werden (kan ik ook wel begrijpen van de rauwe Aussie naar de roeustige Balinees) en dat je daarvan zelfs bent gevallen.
    Mooi de gelegenheid om even alle indrukken in alle rust nog eens de revue te laten passeren en al bruinend de wonden te laten herstellen zodat wij volgende week een compleet verhaal krijgen.
    Weet wel parecetamol als je wilt dat die werkt gelijk dubbele dosis.
    Meid rust lekker uit geniet nog even van het lekkere eten en wij zijn erg benieuwd naar je verhalen.
    kus van de mannen van de Burgwal

  • 09 Juni 2009 - 20:03

    Mamie:

    he, gelukkig,na Tess gebeld te hebben hoorde ik dat ik nu het hele verhaal kon lezen, fantastisch,nog even,en je komt zwart terug,kom dan maar vlug naar mij,dan kun je je teint ijhouden,liefs,mamie

  • 12 Juni 2009 - 21:58

    Janneke:

    Rooosje! ik hoop dat we nog wel een laatste berichtje krijgen voor je opeens weer op de stoep staat in nederland! Zonde dat de reis een beetje vervroegd eindigd, maar stiekem vind ik het ook wel een heel klein beetje leuk dat ik je zo snel al weer zie! Nou schattie, ik zie jou snel! en gelukkig hebben we dan lang genoeg de tijd om te chillen en bij de praten voor ik vertrek, maar die plannen vertel ik wel als je weer in nederland bent! lieeeeefs!

  • 13 Juni 2009 - 15:09

    Wout:

    Ja, hee, zo rap hoeft het nu ook weer niet. Jammer dat je iets eerder terugmoet. Zie je maandag xx

  • 15 Juni 2009 - 17:23

    Damaly:

    Lieve Roos,

    Jammer dat je eerder terug moest.
    Maaaaar je hebt nu een SUPERRRRR gelukkige moeder. En ik heb dus een SUPERRRR blije collega ;-D

    Je hebt in ieder geval volgens mij ontzettend van genoten als ik het zo kon lezen en zien aan je foto's.
    Ik ben soms een beetje jaloers als ik die avontuurlijke verhaaltjes lees!

    Up naar de volgende wereldreis? ;-)

  • 16 Juni 2009 - 18:00

    O&O:

    Hoi Roos ik hoor dat je weer thuis b ent met krukken en al dat is wel pech maar je zult wel door iedereen met veel egards b ehandeld wordenMorgen komen onze braziliaantjes ook naar Ned. voorlopig voor 2 weken dus dat wordt genieten. Nou Roos ik verwacht dat je de Hol. draad weer gauw opgepikt hebt en geniet maar van Delft want dat is ook onvervangbaar ben zuinig op je zelf . grt. O&O( Valkenswaard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 46007

Voorgaande reizen:

09 Februari 2014 - 07 Augustus 2014

Zuid-Amerika

27 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Frankrijk, Spanje & Portugal

10 Oktober 2010 - 22 Oktober 2010

Shanghai

13 Juli 2010 - 13 Augustus 2010

Costa Rica, Nicaragua & NYC

19 Januari 2009 - 17 Juni 2009

Australië & Bali

Landen bezocht: