SurfBabe, Peace, Love and Happiness - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Roos Zanden - WaarBenJij.nu SurfBabe, Peace, Love and Happiness - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Roos Zanden - WaarBenJij.nu

SurfBabe, Peace, Love and Happiness

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

03 April 2009 | Australië, Byron Bay

Mijn vlucht van Alice Springs naar Sydney ging goed. Het was een super gerelaxte vlucht met alles erop en eraan. 3 uurtjes, filmpje, lunch, dekentje, kussen, muziekje en toen waren we er al. Toen ik uiteindelijk alleen op Sydney airport stond had ik het wel even zwaar. Het is zo enorm groot, je kan met niemand overleggen welke kant je op moet... Dan raak je in paniek en vergeet je bijna engels te praten, verstaan gaat al helemaal niet op zo'n moment. Maar gelukkig ben ik bij mijn hostel aangekomen. Waar ik maarliefst 2 uurtjes alleen was, en al de eerste vrienden gemaakt had en daarna Joel zou meeten. Dus heel zielig was ik uiteindelijk niet meer echt. Hahaha.
Super grappig om Joel te meeten in Australie trouwens, maar aan de andere kant is het ook meer zo van: "Oh hallo, jij ook hier. Wat zullen we drinken?" Hetzelfde toen met Sjoerd en Sander. Ik weet niet, Australie voelt nu echt al als thuis, en dan is het helemaal niet gek om bekende tegen te komen. Die kom je hier namelijk de hele reis tegen. Dan kom je in Adelaide weer mensen uit Manly tegen, in Sydney mensen uit Melbourne en nu ook weer in Byron Bay Lara van mijn Australian Backpackers groep. Lachen.
De laatste dagen in Sydney waren leuk, ik ben blij dat ik er toch nog even zat. Een soort thuisbasis, nog even wat dingen kopen en regelen.
Woensdag ging het surfcamp van start. Om 7.10 uur werden we verwacht bij de Mojo Surfbus. Vantevoren had ik de route even gelopen om te kijken waar het precies was. Kwartiertje lopen, viel dus hartstikke mee. Maar 's morgens vroeg met een loodzware backpack op is een kwartiertje al snel 20 minuten en zweten geblazen. Het was een busreis van 6 uur, dus ik had genoeg tijd om nog even bij te slapen en uit te zweten.
Rond lunchtijd werd ik dan ook pas wakker. Er zaten heel veel Nederlanders in de groep. En ja hoor, gewoon weer iemand die ik ken. De zus van Ferdinand Jansen, van de Jan Vermeer, Nikki Jansen. Hoe grappig!
Het camphuis was super gezellig en schattig, midden in de natuur. Echt heel leuk. Tassen uitpakken en wetsuites uitzoeken. De tocht naar het strand was een avontuur, gewoon door de bosjes, door de duinen. Onze eerste excurcise was joggen over het strand. Man, we waren al kapot voor we de boards konden halen. Eerst wat basisoefeningen op het droge, voor we de zee in konden. Ah heerlijk! Die golven knallen zo lekker hard tegen je aan, en door je wetsuite heb je het lekker warm. De eerste dag ging al aardig goed, wat mooie golven gepakt;)
's Avonds met z'n allen rond het kampvuur, wat een leven. Zo relaxt allemaal, ook die surfgasten waren alleen maar chill en no worries. Ontbijten, surfen, lunchen, surfen, avondeten, rond het kampvuur, zo zien de dagen eruit:P
En spierpijn! Als een malle, ook in spieren waarvan het je eens wist dat je ze daar had zitten!
Het surfcamp was 5 dagen lang, waarvan 2 dagen in het super mooie camphuis en 3 dagen in Spot x. Een groot drank en feestfestijn. Maar daar hebben we niet aan meegedaan want 's morgensvroeg zouden we om 8 uur weer op de planken staan. Fris&Fruitig. Het was een super week, waar ik ook weer heel veel leuke mensen ontmoet heb. Zo grappig, ik kom ook de hele tijd een soort van mezelf tegen alleen dan in een andere lichaam. Dat had ik met Noor en Lisanne, en nu ook weer met Jaleesa. Je denkt hetzelfde, vind dezelfde mensen aardig en hebt dezelfde mening hahaha. Vet grappig! Jaleesa en ik hebben zo'n beetje dezelfde tijd en dezelfde plannen, dus gaan we samen reizen voor zolang het leuk is met z'n tweeen.
Toen we zondag in Byron Bay aankwamen was het droog. Het is hier echt super klein, maar enorm gezellig en heel veel leuke kleine winkeltjes! Oh daar word ik zo blij van!
Alleen toen ik 's morgens wakker werd, regende het zo fucking hard! Echt zwaar klote. 1 dag regen is het zo heel erg, een beetje winkelen, rondlopen in mijn travelponcho, maar 4 dagen regen maakt je aardig depressief. Het probleem is alleen dat Surfers Paradise niet echt veel droger is. Dus in plaats van jullie dit keer jaloers te maken, maken jullie mij nu jaloers met het lekkere Hollandse weer. Gelukkig hebben we toch 1 dagje op het strand kunnen liggen, de sfeer in zo'n stadje is dan gelijk een stuk opgewekter en relaxter. We slapen in een super gezellig hostel. Arts factory. Er hangt een hele leuke sfeer, er zit een cinema bij, een budha bar, zwembad, je kunt wigwam tenten huren, picknick tafels overal. Echt heel relaxt. We waren te laat met bij boeken voor het weekend, heel stom want we wisten van te voren dat het dan fucking druk zou worden. Elk hostel in Byron zit dus vol, maar gelukkig hebben we nog een double room kunnen regelen, wat uiteindelijk maar 5 dollar scheelt. We slapen nu in een soort tent aan het water met ons eigen veranda ervoor en een tweepersoonsbed. Niet verkeerd:P
Gister zijn we met een hippie busje naar het beruchte Nimbin gereden. Hahaha, wat een grap. Nimbin is het enige dorpje in Australie waar je wiet, hasj cookies, space cake en weet ik wat allemaal kan halen, niet dat het legaal is. Die mensen in dat dorp "Oh Oh", de meeste zagen eruit alsof ze 30 jaar geleden gekomen waren en nooit meer weggegaan waren. Iedereen zag er zo verrot uit, stoned, dronken, oud en vies. In een klein steegje hebben we van een oud, vies vrouwtje met een baard wat cookies kunnen regelen. Hahaha ze was helemaal de weg kwijt. Peace, Love and Happiness riep ze de hele tijd. Lachen man. In de bus dan maar onze cookies proberen. Maar helaas, ze waren niet zo sterk en voelde we dus niks. We waren alleen heel lui en slaperig. Jammer want ik had toch graag eens een roze konijntje gezien;)
Plannen: We blijven nog tot zondag in Byron, nemen dan de bus naar Surfers Paradise, kijken daar het weer even aan en touren dan door naar Brisbane en Noosa.
Foto's volgen snel. Ik wilde ze nu meteen erop zetten, had namelijk foto's gekocht van het surfcamp. Maar ik kom er net achter dat het niet helemaal goed gegaan is met die foto's, de helft staat er niet op. Dus daar ga ik nu eerst even achteraan. Maar ik probeer het vandaag nog te regelen.
Liefs XOXO

  • 03 April 2009 - 02:46

    Luuk:

    klinkt allemaal weer super!! we komen elkaar niet meer tegen denk ik in ozzie,, dus dat maken we wel weer goed in het koude, natte nederland!!

    xx.

  • 03 April 2009 - 06:02

    Liesbet:

    Hoi Roos,
    Ik schrijf geloof ik iedere keer hetzelfde: wat gaaf allemaal. Leuk dat je allemaal gezellige mensen tegenkomt. En die hostelletjes, dat klinkt heerlijk. Het herinnert mij aan mijn eigen vakanties.
    Nou veel plezier weer.

    Groetjes Liesbet

  • 03 April 2009 - 06:57

    Chris:

    Hoi,
    Leuk dat je het ook in je eentje prima doet, gezellig dat je weer een reismaatje hebt.
    Helpt het met surfen dat je hier al gewaveboard hebt. (hier is Nederland,dat je dat niet vergeet).Vandaag wordt het hier 19 graden dus ik ga lekker van de zon genieten want morgen wordt het weer minder.Zal aan je denken met het zonnetje op mijn gezicht en het geluid van de A13, lijkt net een Australisch surfparadijs want door jouw verhalen kan ik me daar nu een beeld van vormen. Blijf genieten liefs, Chris

  • 03 April 2009 - 07:02

    Francien:

    He Roos,

    Klinkt als het echt goede leven! Ik wil graag een lesje surfen als je terug bent want het ziet er heerlijk uit. Ik heb van de week ook al even met mn voetjes in de zee gestaan, maar ze waren er bijna afgevroren. Is nog 1 bak ijswater hier.

    Liefs,
    Francien

  • 03 April 2009 - 08:05

    Rob:

    Hey Roosje,

    Klinkt allemaal weer harstikke gaaf! Leuk dat dat surfen ook echt lukt.
    Dus dat mag dat jij ons gaan leren (ook deze ouwe man)!
    Goed ook dat je weer een ander reismaatje hebt gevonden en je al helemaal thuis en relaxt erbij voelt.
    Maar gewoon terugkomen hoor!!!!!!!!!
    Groets
    Rob

  • 03 April 2009 - 09:24

    Tess:

    nou nou stoute meid, wat lees ik nou, ha ha.
    ik ben weer eens lekker vrij vandaag, ik zit in de zon en moet straks in mijn eentje de via vestia's gaan doen, alhoewel dat geld is goed te doen zo in mijn eentje. gisteravond was ik met wat mensen uit mijn klas en hun russen even naar de grote markt geweest, was wel gezellig. verder was er niet zo heel veel gebeurd eigenlijk. die surffoto's tot nu toe zien er echt leuk uit en volgens mij is die bikini wel geslaagd. ik moet ook nog nodig op zoek naar een nieuwe jas want die winterjas kan echt niet meer en al helemaal niet meer toen ik er gister een 60-jarige vrouw mee zag lopen. ik heb schoenen besteld via het internet en ik krijg de allstars roze, jippie! dus ik verwen mezelf lekker, wat natuurlijk ook nodig is. ik heb een beter plan, ik bel je nu, want dat heb ik alweer een tijdje niet gedaan. oke, love and peace, kusjes.

  • 03 April 2009 - 10:56

    Mamie:

    hoi,lieve Roos, nou gelukkig maar dat die cookies niet zo sterk waren,anders had je de golven niet meer gezien en had je geen pret gehad, wat heerlijk dat je het zo leuk en gezellig vindt,daar kan je nog lang op teren. Nou jij hebt regen,maar dat hebben je moeder en zussen ook hier gehad, vreselijk maar een dag heerlijke zon en daarna alleen maar regen, echt zielig,vooral omdat het in Nederland zo mooi was,maar toen maar shoppen en dat hebben we gedaan, je moeder heeft een prachtige jas gekocht, enz.enz. geniet nog maar veel en ik vind het leuk dat je weer een leuk maatje hebt. liefs en kus. mamie

  • 03 April 2009 - 11:12

    Lisanne:

    Nou jij hebt daar wel een goed leventje! Ben je nog van plan terug te komen?! haha.. kan me voorstellen dat je vol op geniet! ga daar nog maar even lekke mee door! Heb je verdient.
    heel veel liefs

  • 03 April 2009 - 12:03

    Lisanne Aussi!:

    halloootjes!

    Wat gek dat k nou jou blog ook moet volgen om te weten wat er allemaal aan het handje is!
    Het klinkt super leuk rosie, leuk dat je nog een kloontje bent tegengekomen ;)

    REGEN SUCKS!!! wij zijn onze tent uitgerend op fraser island.. sucks sucks!

    Noosa schijnt 400 ml water opgevangen te hebben... dus misschien toch nog maar even beneden blijven?

    Spreek je snel boef! xxxxx

    mis je!

  • 03 April 2009 - 15:29

    Jelle:

    Hoi Roos
    Klinkt weer allemaal super beetje surfen beetje drugs enzo:P Leuk dat je al die bekende tegenkomt, pas maar op dalijk kom je mij ook nog tegen hoor.
    KUS

  • 03 April 2009 - 16:07

    Hanneke:

    Ha Roos!
    Supergaaf hoor! Dat surfen lijkt me echt geweldig en zeker in Australië! Have fun!

  • 03 April 2009 - 17:23

    Kathalijne:

    hoi!!
    ha ha wat lees ik nu, bestaat te arts factory nog?!! daar zaten laetitia kevert en ik ook ;)
    leuk he met die cinema en ook gezellig die felgroen/gele slangen in de takken boven je picknicktafel!!
    ik had daar de schrik van m'n leven, zaten redbacks in de douche-jes en op gegeven moment was er 1tje weg, ik dacht, die zit in m'n haar, maar gelukkig zat ie aan de andere kant vd deur dus ik was niet vermoord phewww...
    laetitia vond daar een hele grote magic mushroom midden in een koeievlaai en at die op!!!! ik niet hoor!!!
    en jij ohohoh...pas nou maar op met koekjes aannemen van bebaarde oude vrouwtjes...heb jij nou nix geleerd van sneeuwwitje?? tsss..tss..
    ik heb een x een "magic omeletje" op in indonesie en dacht ook dat ik er nix van merkte, maar ondertussen deed ik de meest vreemde dingen zonder 't te weten...ohohoh...
    ga jij ook nog naar indonesie? laat 't me weten want Sharita zit daat vanaf 20 april en ik kom ook die richting op over een tijdje..
    ga je nu omhoog richting Cairns? (ergens daar vlak onder zit een hele leuke hostel gebouwd in een oude jungleboom, het heet the treehouse geloof ik)
    verder regent 't vandaag hier in NY, Sharita en ik zoeken nu een cheap ticket naar L.A. voor wat zonneschijn en onderzoek..
    oh en ik ben nog steeds een beetje verliefd aan 't doen met dat moeilijke geval hier weetjewel, we zijn op 't moment heel braaf lief aan 't doen tegen elkaar hihi
    nou doeii lieve schat, hoe die tan goed bij en koop gewoon nog wat bikinis want wat heb je verder nou eigenlijk nodig ;)
    duizenden knuffels xx

  • 03 April 2009 - 20:10

    Rob En Bren:

    Hey Roos,

    Super vette foto's heb je. De OutletMall in surfers heet Harbour town er gaat een bus heen. Tof voor je dat je steeds een reismaatje heb:). Volgens mij ben je ook al op de helft van je reis?!
    Geniet er vol van want nu gaat het ineens snel. No worries!!

    Liefs Rob en Bren

    PS: jammer van die cookies;)

  • 04 April 2009 - 11:31

    Kees En Mieke:

    Lieve Roos,

    Ook wij kijken steeds uit naar je fantastische verhalen. Heerlijk dat je het zo fijn hebt.
    Liefs,
    Kees en Mieke

  • 04 April 2009 - 18:59

    Helly:

    Hoi Roos,

    Het is iedere keer weer erg leuk je verhaal te lezen. Zoals je weet kijk ik er iedere keer naar uit.
    Ik heb even de weersvoorspellingen bekeken, maar het blijft de komende dagen regenen. Dus dat is wel jammer. Maar misschien kunnen ze het daar ook niet goed voorspellen. Het was hier vandaag weer koud en bewolkt.
    Ik zag dat Lisanne ook Hallootjes zegt, heeft ze dat van jou?
    De foto's zien er wel stoer uit. Wij hebben trouwens de cd's met foto's ontvangen.
    Veel plezier en ik hoop dat het snel weer mooi wordt.
    Kus Helly

  • 04 April 2009 - 19:27

    O&O Jan:

    Nou de foto met de plank is erg leuk je ziet er goed uit zeker niet stoned houden zo! wat een leventje daar down under kun je het nog wel even volhouden?Ik zou het maar proberen want als je straks thuis bent is het allemaal over. Profiteer dus nog volop grt. O&O Jans

  • 05 April 2009 - 06:44

    Boefje:

    Daag lekker woif!

    lekker verhaal weer, je snapt netuurlijk wel dat ik die mooie soap van je ga volgen!weetje wat ik net heb aangeschaft? 1.25 liter PEPSI MAX voor maar 1 dollar!(en niet over de datum) ziekie chill:P
    ik mis je wel hoor, chili con carne is niks zonder jou!
    dikke kuspus uit Harvey Bay

    en de zwaluwen vliegen trouwens laag dus prob dat wij binnenkort ook regen gaan krijgen!SUCKS!

    PEACE & keep in touchietouchie

  • 06 April 2009 - 07:56

    Ikzelf!:

    Hallo lekkere lezers,
    Ik moet jullie helaas teleurstellen. Mijn fotoruimte is vol. Mochten jullie graag toch nog wat foto's meekrijgen van de rest van mijn reis...:P Dan is er gelegenheid om deze bij te kopen bij waarbenjij.nu elke donatie is welkom. Leipe Liefs Roos

  • 06 April 2009 - 08:15

    Jesse:

    Hey Roos!
    Wat jammer dat je fotoruimte vol is! kan je anders niet weer foto's op dat picasaweb zetten? Dat is gratis toch? X


  • 06 April 2009 - 20:13

    Helly:

    Hoi Roos,

    Je kan er weer foto's op zetten. Rob en Chris zijn de sponsors. "Trompper Optiek fotogalerij"
    We zijn benieuwd.
    Liefs, Helly

  • 07 April 2009 - 14:13

    Wout:

    Ik lees het niet meer, word er depressief van...
    Wat ben jij een bofkont zeg.

  • 08 April 2009 - 06:14

    Roos Van Der Zanden:

    Hee Rob en Chris!!
    Super bedankt voor jullie sponsering ik heb net weer heel veel foto's geupload. Geniet ervan!
    Voor de rest veel kijk plezier op de Trompper Optiek fotogallerij

    Smakkerds

  • 08 April 2009 - 07:43

    Kiek:

    Ha lieve Roos,
    Wat een stoere foto's, geweldig hoor, dat surfen. Gaaf zo'n tent met een veranda. En wat een heerlijk verhaal weer, fantastisch ik heb ervan genoten. Het weer is weer uien hier, het stormt en giet dus je hoeft niet jaloers te zijn. Heel veel plezier verder enne .... niet te bruin worden jij!
    x Kiek

  • 08 April 2009 - 08:50

    Jesse:

    Hee! Wat een leuke foto's weer! Ik zie je gewoon genieten op elke foto, dat doet me goed!

    XXX

  • 08 April 2009 - 12:31

    Joset:

    Hay Nicht,

    Wat leuk om te lezen en te zien dat je zo'n supertijd hebt daar aan de andere kant van de wereld! Geniet, liefs joset

  • 08 April 2009 - 21:00

    Helly:

    Hele leuke foto's, echt geweldig allemaal. Rob en Chris bedankt. (Tim en Stijn ook)

    Groetjes, Helly

  • 08 April 2009 - 21:04

    Helly:

    Heeft Jaleesa ook een site? Dan kunnen we haar ook volgen en haar foto's bekijken.

  • 09 April 2009 - 19:41

    Frans:

    Nou Roossie, daar ben ik weer. Ik ben natuurlijk een paar dagen weg geweest en heb het heel erg druk op school. Veel avonden in de weer enzo. Ik lees natuurlijk al je verhalen en bekijk je fantastische foto's, maar wil altijd even de tijd nemen om te reageren. Salamanca was erg leuk. Lekker weer, ontbijtje pakken, veel musea, leuk appartement, beetje toeren met onze huurfietsen, een voetbalwedstrijd, picknicken in het park, lekkere tapas en wijn, 's avonds nog een afzakkertje en natuurlijk veel praten en lachen. We hebben met zijn vijven weer alle wereldproblemen besproken en opgelost. Zo moeilijk is dat allemaal niet. Ik merk aan jouw verhalen dat het leven in Australië ook niet zo zwaar is. Beetje surfen, beetje spierpijn, party hier, party daar, leuke mensen ontmoeten en weer verder trekken. Geweldig om te merken dat het aangaan van nieuwe contacten inderdaad zo snel gaat. Volgens mij ben je nog geen 1,5 dag echt alleen geweest. Lekker toch. Jouw opgestuurde foto's heb ik ontvangen en op de schijf gezet. Dat betekent dat jij je memorycard leeg kunt maken. Bijzonder trouwens dat er in Australië ook zomertijd is. Ik dacht dat het daar altijd zomer was. Ik heb op je mail de komende plannen gelezen. Ziet er opnieuw fantastisch uit. Natuurlijk hier en daar een beetje aan de prijs, maar dan moet je maar wat gaan werken. Dat werken lijkt me trouwens sowieso wel een aparte ervaring, dus dat moet je maar doen. Ik ben overigens wel erg trots op je als ik lees en hoor wat je allemaal doet en onderneemt. Dat had je toch vast zelf ook niet helemaal gedacht dat het je zo makkelijk af zou gaan. Goed hoor, mijn kind! Hier bij ons staat het paasweekeinde vor de deur. Knus met de families op de Burgwal. Eieren zoeken en een paasontbijtje'je kent het wel. Tess gaat op toernooi in Maastricht. Het weer is niet warm, maar in elk geval droog.
    Ik ga 5 juni met Hennie + broer + Pieter naar ons aller Rockdinosaurus NEIL YOUNG in Ahoy. Ik geloof dat hij inmiddels 87 jaar is, maar nog steeds goed. (ouwe knarren!) In juli komt U2, maar dat was al in 2 uur uitverkocht. Ik begin overigens de dagen al weer een beetje te tellen dat je terugkomt. Ik ben hartstikke blij dat je het goed hebt, maar mis je natuurlijk wel. Ik geloof dat ik je wel weer een beetje bijgepraat hebt. (Oh ja, Feyenoord verliest van het altijd lastige Volendam. Het leven van een echte supporter gaat niet over rozen dit seizoen. Toch maar weer besloten om de seizoenskaart met een jaartje te verlengen. AZ gaat overigens kampioen worden; lekker belangrijk) Nou dochterlief, dit was het weer even. Tot aan de telefoon. Have fun & lots of Kisses!

  • 16 April 2009 - 13:48

    Hi Roos:

    Ook ik heb je verhaal weer gelezen. Geweldig zo"n reisje voor je weer aan een studie gaat beginnen. Ik wou dat ik nog jong was dan zou ik zoiets ook zeker doen. Geniet nog lekker, want voor je het weet zit je weer in de plane naar Nederland.
    Liefs en groetjes ook van Frans.
    Maria

  • 17 April 2009 - 15:02

    Diana:

    He Roos,

    Je kent mij niet maar ik ben de allerleukste en allerliefste (dit moet ik van Kiek schrijven)collega van jouw tante Marieke. Ik hoor alle stoere verhalen over jou en hoop dat mijn kinderen, die nu pas 7 en 8 zijn, ooit ook gaan doen wat jij nu doet. Wat een ontzettend stoere meid ben jij. Ik sta open voor tips hoe ik mijn dochter net zo stoer kan krijgen als jij. Maar waar het eigenlijk om gaat, is dat ik nogal gek ben van volkwagen kevers en oude volkswagen busjes. Nu kom ik op jouw site een ontzettend mooie foto tegen van een hippie bus. Ik wil deze graag als screensaver op mijn werk pc maar dat lukt me niet. Kan jij de foto naar mij mailen ajb. Graag naar diana@tand1.nl. Ik hoop dat je nog geweldige 61 dagen hebt daar down under en een dikke kus van je lieve tante. Gr. uit zonnig Delft, Diana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 46006

Voorgaande reizen:

09 Februari 2014 - 07 Augustus 2014

Zuid-Amerika

27 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Frankrijk, Spanje & Portugal

10 Oktober 2010 - 22 Oktober 2010

Shanghai

13 Juli 2010 - 13 Augustus 2010

Costa Rica, Nicaragua & NYC

19 Januari 2009 - 17 Juni 2009

Australië & Bali

Landen bezocht: