Stoere SKYDIVE! Mooie HorseTrip & last stop Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Roos Zanden - WaarBenJij.nu Stoere SKYDIVE! Mooie HorseTrip & last stop Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Roos Zanden - WaarBenJij.nu

Stoere SKYDIVE! Mooie HorseTrip & last stop Cairns

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

30 Mei 2009 | Australië, Cairns

Jalees is net in het vliegtuig gesprongen terug naar Nederland. Zo gek, je hebt gewoon 2 en een halve maand met elkaar gereisd en dan is ze opeens weg. We hebben het echt super leuk gehad met z'n tweeen. En ik ben ook echt heel blij dat ik Jalees die eerste week op surfcamp al ontmoet heb. We hebben zoveel beleefd en gedaan, ik heb ook helemaal zin om thuis weer lekker af te spreken. Je leert elkaar zo goed kennen op zo'n reis, natuurlijk ook omdat je gewoon 24 uur per dag boven opelkaar zit... Super leuk, ze komt namelijk ook naar m'n verjaardag. Ik hoop dat ik d'r nog herken. Want hier had ze een kroezebolletje en korte broeken aan. Maar thuis is het gestyled haar met hakken. Hahaha, zo grappig dat iedereen hier toch anders is dan thuis. Maar zo is het ook, je bent ook heel anders dan thuis. Ook omdat het natuurlijk hier ook anders is. In Nederland zo het 'gek' zijn om zomaar tegen wildvreemden aan staan lullen, naast zwervers te gaan zitten en daar een hele avond mee kletsen, erbij lopen als een debiel met kleurenblindheid, lekker dansen als een gek... In Nederland ben je dan vreemd en meteen alto, maar hier kan het allemaal gewoon. Heerlijk! Ik hoop ook echt dat ik een beetje van deze gekheid mee naar huis meen. Lekker schijt hebben aan wat mensen vinden en denken, relaxter leven. Je hoeft niet perse om 6 uur naar de Albert Heijn, kan ook om half 7, wachten op de bus boeiend wat heb je nou allemaal te doen... Niet meer stressen en rustig denken. Ik ben zeker wel veranderd, maar ik ben benieuwd hoelang ik dat vol hou. Hahaha. Anyhow ik zit dus nu in Cairns en zit eigelijk de dagen al af te tellen. Nog maar 3 dagen!! En dan zit mijn hele Australie avontuur er alweer op! Echt het is allemaal zo snel gegaan. Ongelofelijk. We hebben laatst foto's terug gekeken op de camera's en dan merk je eigelijk pas weer hoeveel je allemaal gedaan en gezien hebt. En hoe mooi Australie is. Je raakt er zo snel aangewend. Dat is eigelijk het slechte van de mens, we vinden het zo moeilijk om overal van blijven te genieten. En als je dan weer alles terug ziet waardeer je het eigelijk pas weer echt allemaal. De Great Ocean Road, Kangaroo Island, mijn roadtrip in de Wicked Van, mijn 6 daagse Outback tour met de Olgas, Uluru, Kings Canyon, Mojo Surfcamp, Byron Bay, Hasj cookies in Nimbin, Fraser Island, Wwoofen, Zeilen op de Whitsundays, snorkelen op het Great Barrier Reef met turtles en nemo, Choppertour, SKY DIVE, paardrijden in Cape Tribulation...

Na een week bij Paul gechilled te hebben hadden we wel weer zin in avontuur. Dus belde we de Greyhound om door te reizen naar Townsville. De vrouw aan de telefoon was heel vriendelijk. Of we niet al meteen voorruit wilden boeken... Ja, dat was wel handig aangezien we toch al alles gepland en geboekt hadden. bammer, niet mogelijk. Bleek onze pas te verlopen. Kut! Wat blijkt, die stomme vent in Byron Bay, heeft ons een verkeerde buspas aangesmeerd. Een 45 dagen pas, terwijl wij een 3 maanden pas nodig hadden. En gezegd hadden dat we die wilden... Echt balen, want we missen dus precies 1 weekje reizen. Dus teruggebeld naar Byron Bay, en hebben we uiteindelijk 55 dollar betaald voor de bus naar Townsville, Mission Beach en Cairns. Dus opzich nog best prima. Toen we Townsville binnenreden hadden we hoop. Het zag er allemaal prima uit. Het hostel was ook relaxt enzo. Maar toen we de stad in gingen... Oh mijn god, de 2 na grootste stad in Queensland. Wat een stom dorp, een dode bedoeling... HaHaHa, wegwezen hier. We zijn 1 avond gebleven omdat Paul, onze wwoofhost, ons mee uiteten wilde nemen. Lekker, Luxe! Hahaha, wij hadden ons best een beetje netjes aangekleed, want ja je gaat toch naar een restaurant... Oke, het bleek dus een all-you-can-eat te zijn langs de weg. Hahahah, we hebben zo gelachen. Het was echt een soort buurman van de McDonalds. Zo is Australie. Maar wel heel lekker. Allerlei verschillende salades en toetjes. Natuurlijk weer veel te veel gegeten. Na een uurtje, jaja we hebben het nog aardig kunnen rekken, als het aan Paul gelegen had stonden we na een half uur alweer buiten. hahaha. "Nee hoor, we lijken echt niet op Amerika!"

De volgende dag namen we de ferry naar Magnetic Island. Zo mooi, rustig en zonnig. Daarvoor waren we in Aus, voor de natuur, de zon en avonturelijke rust;) We hebben Australie de laatste tijd een beetje ondergewaardeerd door alle het drinken en feesten, maar nu is het weer zo mooi! Het is ook enorm groen, met palmbomen... het hostel waar we zaten lag aan het strand, met de hele dag lekkere muziek op de achtergrond. Relaxt!

Van Magnetic Island naar Mission Beach. Sky Dive! Oh shit, Jaleesa wilde heel graag sky diven en ik dacht meer van: "oh cool, lijkt me ook wel gaaf. Ik doe wel mee:D". Maar toen we bij de Australian Sky Dive base stonden werd ik toch opeens wel heel zenuwachtig! "Haha, shit waarom doen we dit ook alweer? Uit een fucking vliegtuig springen, we lijken wel gek!" Iedereen die net gesprongen had kwamen helemaal enthousiast binnen. "Nee het is echt totaal niet eng, alleen maar gaaf!" Ja dg, daar geloofde ik geen reet van. Maar ik had er toch ook el heel veel zin in! Sky diven hoe stoer is dat! Ik hou van Adventure, daarom ben ik toch ook in Aussie. Om dingen te doen die ik thuis nooit zou doen. Vet!
Oke, we mochten ons klaar gaan maken. Ik sprong met Chopper, onze dive zou ook gefilmd worden met een handycam. Dus eerst nog even een interviewtje voor we de bus richting vliegtuig in sprongen. Het vliegtuigje was zo klein. Echt vet want ik had nog nooit in een zo'n mini ding gezeten. Toen ik eenmaal zat was ik niet meer bang en had ik er inderdaad alleen maar heel veel zin in. We hebben zo geboft met het weer. Het was een schitterende dag, blauw en heel helder. (de dag erna regende het als een malle) Het uizicht was schitterend, het land, het strand, de zee, de eilanden en wij:P
Toen we uiteindelijk op 14.000 ft zaten, dat is 4,2 kilometer! Ging de duer open! Oeh, toen de eerste sprongen schrok ik! gillen man, hahaha. Ik ging als vierde. Voordat ik er uberhaupt overna kon denken in de deuropening sprongen we al! Ah!! Zo super VET! Echt geweldig!! Ik had verwacht dat je zo'n achtbaan gevoel in je buik zou hebben, maar helemaal niet! Je zweeft en gaat fucking hard naar beneden! De vrije sprong is 60 sec. wat het langste is in Australie. Aan de ene kant duurde het heel lang en aan de andere kant was het veel te snel voorbij. Zo STOER! En toen klapte de parachute open. En werden we een paar meter naar boven geschoten door de zwaartekracht. En heel relaxt vliegend gleden we naar beneden. Ik mocht zelfs sturen! Ah het uitzicht was zooo mooi! Dit ga ik zeker weten nog een keer doen. Het filmpje is ook echt super goed. Hahaha, mooi aandenken. Ik kan ook niet wachten om hem aan jullie te showen.

Na een dagje in Cairns, in de regen. Vertrok onze laatste trip, naar Cape Tribulation. Daar vind je het oudste en schitterende regenwoud (van de wereld). Het was inderdaad super super mooi. Australie is zoveel zijdig. Het regenwoud eindigd hier gewoon op het strand, ongeveer in het Great Barrier Reef. Fantastisch. Ik heb een ochtend paardgereden, one of my goals for Aussie. Ook echt weer mooi, lekker op een paard door het wild. Over het strand, door de bossen, over grasvelden. Echt super leuk, ik ben heel erg blij dat ik dat gedaan heb. Bammer alleen dat ik serieus al 2 dagen enorme spierpijn heb. Hahaha.
Terug in Cairns liep ik opeens Joel nog tegen het lijf. Daar zijn we nog een avondje mee gaan stappen. De wereld is zoo klein, het is toch zo grappig hoe vaak je toch weer bekende tegen komt en ook echt overal gewoon. Hahaha.

Nog 3 dagen en dan vertrekt ook mijn vliegtuig. Bali is mijn volgende bestemming, via een lange omweg:S (Rottige vlucht met nachtelijke overstop...) Lisanne zit daar nu en stuurt alleen maar fantastische berichten. Ik heb er helemaal zin in. Het zal wel een enorme cultuurshock worden, maar het lijkt me helemaal geweldig om ook Azie te ontdekken. Tot snel weer. Liefs XOXO

  • 30 Mei 2009 - 06:16

    Francien:

    Hoi Roos,

    Naast alle mooie belvenissen, wat een levensvisies, wauw!
    Ik ben benieuwd ik ga goed opletten als je weer terug bent, dan kan ik er ongetwijfeld nog wat van leren.
    Ben heel benieuwd hoe je Azie gaat vinden!

    Liefs,

    Sien

  • 30 Mei 2009 - 06:16

    Helly:

    Wat een wijze lessen weer. Probeer inderdaad dat gevoel vast te houden ook de komende dagen als je alleen bent. Het komt allemaal goed en problemen kunnen opgelost worden. (wijze les van je moeder).
    Met skydiven landen op het strand is helemaal geweldig. Ben jij dat op de skydivefoto's, het ziet er stoer uit, maar je hangt alleen??? En Hélène zal trots zijn jou zo op een paard te zien, staat je goed.
    Ga genieten in je ééntje van de laatste dagen Australië en op naar het volgende avontuur.
    Hele dikke zoen en tot snel.

  • 30 Mei 2009 - 10:22

    Luuk:

    Roos!! ik ben echt zo jaloers dat jij daar nog zit hee!! hoe is het verder met je??

    leven in nederland heb ik alweer een beetje opgepakt. normale leventje gaat weer verder hee! tot over een paar weken!

    kusx

  • 30 Mei 2009 - 11:05

    Noor:

    Wat heerlijk om weer zo'n lang bericht van je te lezen.Ongelooflijk wat je allemaal doet en meemaakt. Nu nog je laatste stop in Bali. Ik heb daar goede herinneringen aan dus hoop dat jij daar ook geniet. Wij zijn net terug uit Marokko, wat een heerlijke en bijzondere vakantie was. Als je eenmaal geproefd hebt van het reizen smaakt het naar meer!
    Dag lieve Roos, wij kunnen bijna aftellen tot je er weer bent.
    kusss

  • 30 Mei 2009 - 11:32

    Chris:

    Hoi Roos,

    Je verlegt iedere keer je grenzen, nu zelfs op een paard.
    Dat sky diven ziet er echt heel stoer uit, werd je helemaal niet misselijk, ik krijg al een rare buik als ik er aan denk. Houdt inderdaad het mooie ''schijt aan de wereld'' gevoel vast als je hier straks weer in de heksenketel zit. ben beniewd hoelang dat lukt.
    Geniet even van alleen zijn, en echt je eigen ding doen en verder heel veel zon en plezier op Bali. Hier is het nu ook zalig weer en hopelijk blijft dat nog heel lang zodat de overgang voor jouw straks(bijna) niet zo heel groot is.
    tot over 3 weekjes, liefs Chris

  • 31 Mei 2009 - 11:04

    Rob:

    Hey Mate,

    klinkt goed. Je groeit, philosoof uit de dop.
    Ook dat klinkt goed.
    En voor de rest schijt aan de wereld 'you only live once' toch.
    Dat hoef je niet te verleren , hoor.
    Mooi dat je er al zo op terugkijkt als iets heel byzonders , dat blijft je je hele leven bij.
    Dan heb je dat dan toch maar gedaan.
    Geniet van Bali en hoelang moet ik nu vrij nemen voor al die verhalen?
    Skydiven, horseback, sydney, outback, onder water, op het water surfen en alles wat ik even vergeten ben. En mensen zien . Hou de herinneringen vast!
    en geniet.

    Wij gaan straks lekker borrelen en bbq-en met F-H-A-M en de buurtjes in 25 graden en een stralend blauwe lucht dus hier is het leven ook lekker en relaxt!

    groets
    Rob

  • 31 Mei 2009 - 15:18

    Wout:

    Mooi hoor, stoere dingen doen. Ik lees dat Hélène een beroep op je kan doen tijdens onze vakantie, dat komt mooi uit. Verder nog veel plezier op Bali en omstreken.

  • 31 Mei 2009 - 18:28

    O&O :

    dacht zeker te weten dat ik al een reactie geschreven had maar kennelijk niet verstuurd.oude dag!? je terug weg is ingezetzei het meet een omweg v ia Bali ook daar kun je nog even genieten en veel zien en thuis is het weer back to basic maar daar kom je gauw genoeg achter maar ook dat is weer fijn en even genieten van het vertrouwde In ieder geval happy landing en tot ziens in Selfgt of Valkenswaard O&O Jan

  • 31 Mei 2009 - 18:29

    O&O :

    dacht zeker te weten dat ik al een reactie geschreven had maar kennelijk niet verstuurd.oude dag!? je terug weg is ingezetzei het meet een omweg v ia Bali ook daar kun je nog even genieten en veel zien en thuis is het weer back to basic maar daar kom je gauw genoeg achter maar ook dat is weer fijn en even genieten van het vertrouwde In ieder geval happy landing en tot ziens in Selfgt of Valkenswaard O&O Jan

  • 31 Mei 2009 - 18:33

    O&O:

    sorry ik wilde Delft intikken maar sloeg er naast

  • 01 Juni 2009 - 08:06

    Sjoerd:

    aaight! vet joh, aan de foto's te zien zat je op Xbase op magnetic island?:P that's where I went too! en townsville is een balle stad, helemaal mee eens:) jij hebt wel ietsje meer activiteiten op je lijstje staan, waar ik wel een beetje jalours op ben natuurlijk:p have fun

  • 01 Juni 2009 - 09:38

    Hanneke:

    Hee Roos!
    Superstoer dat skydiven..Ik heb altijd gezegd dat ik het niet zou durven, maar door jouw verhaal..wie weet?! :-)Je hebt gelijk dat we eigenlijk te veel stressen en meer moeten genieten. Pluk de dag, lekker cliché, maar wel waar! Veel plezier in Bali! xx Han

  • 01 Juni 2009 - 20:19

    Kiek:

    Ha Lieve Roos,
    Jeetje, ik zit hier met tranen in mijn ogen jouw verhaal te lezen, wat ben ik trots op jou, klasse meid!
    Gaaf hoor die skydive en dat paardrijden, echt niet gedacht dat je dat zou durven. Morgen neem je afscheid van Aussie en vlieg je naar Bali, dat zal zeker een hele andere wereld zijn.
    Nou geniet nog van je laatste weken en heb daar op Bali ook veel plezeir en.... tot snel, dikke kus van Kiek

  • 01 Juni 2009 - 21:53

    Alfred:

    Hey Roos,

    Wat lees ik nu?
    Een vrije val van 60 seconde, één van mijn wensen en jij doet dat even tussen door onder het mom van, je leeft maar één keer en schijt aan de wereld.
    Meid voor nu je hebt groot gelijk, O ja voor ik het vergeet nog bedankt voor de verjaardags SMS en ik beloof je wanneer je terug komt heb ik een oer hollandse appeltaart voor je klaar staan, gemaakt op mijn oer gestresste manier en dat komt omdat de honig bakmeel van de markt is.
    Alvast veel plezier op Bali toegewenst en keep watching your self!

    X Al

  • 02 Juni 2009 - 07:04

    Rob En Bren:

    Hey Roos,

    Super vet je sky-dive:)
    Helaas als je terug bent, het hele relaxte wat je zo lang mogelijk wil vast houden, bijna onmogelijk. Rob en ik vonden het zo raar dat niemand g'day mate zegt. Of in de winkel How's it going. Zelf heb ik wel het idee dat we relaxter zijn. Gelukkig hoef je niet meteen af te kicken op Balie is ook alles tempo doeloe, alles op je gemak. En al zeg ik het zelf heerlijk eten en dan juist bij van die kleine tentjes met plastic stoeltjes en tl verlichting hmmmm. In Jimbaran kan je op het strand vis eten van de bbq en de zonsondergang zien, 1 van de mooiste.
    Je kan er trouwens super goed surfen.

    Als je terug bent spreken we gauw af, wil die beamer presentatie voor geen goud missen.

    Geniet
    Dikke kus
    Rob en Bren

  • 02 Juni 2009 - 19:38

    Helene:

    Roos,

    Ik ben trots op je! Heeft de ponyles bij prinsenstad toch zijn nut gehad! haha. Geniet nog maar even en snel tot ziens!

    groetjes

  • 04 Juni 2009 - 20:04

    Frans:

    Inmiddels ben je al in Bali gearriveerd, dus ik lig een beetje achter. Dat komt eigenlijk vooral omdat er hier niet zo veel is gebeurd. Zoals je hebt gehoord heb ik met de fiets een hele lullige val gemaakt en vier ribben gebroken. Kon me dus voorlopig ruim twee weken nauwelijks zonder pijn bewegen en heb me erg rustig moeten houden. Alles is hier wel doorgegaan, maar ik heb het een beetje beleefd vanuit een bed of stoel. Inmiddels gaat het weer beter en ben ik ook weer gewoon aan het werk. Afgelopen pinksterweekend is het geweldig weer geweest en heeft iedereen kunnen genieten van de zon. Helly is de achterboel aan het schilderen (reuze jammer dat ik niet kan helpen!!) Ik heb van je laatste verslag weer erg genoten. Het was een mooi beschouwelijk stuk (Peter van Schie zou trots op je zijn!) Ik vind het prachtig om te lezen hoe je alles beleefd en hoe je per stukje laat blijken hoe met alles om te kunnen gaan. Ik verheug me er nu al op om straks een gegroeide, volledig zelfstandige dochter terug te krijgen. Op het moment van dit schrijven is het nog maar twee weken en vind ik de tijd ongelooflijk snel gegaan. Eerst lijkt het eeuwen en opeens begin je al na te denken over thuiskomen en alles wat je daar weer te wachten staat. Uiteindelijk kom je toch nog tijd tekort. De dingen die je gedaan en beleefd heb zijn fantastisch. ik kijk uit naar je "live" verhalen en foto's. We moeten er maar direct een beamerpresentatie van maken. Komend weekend zijn de Mooi Weer Spelen in Delft, heb ik een reünie van het Stanislas en ga ik zondagavond als klap op de vuurpijl naar Neil Young! (iets minder spectaculair als skydiven) Ben erg benieuwd hoe je de afsluitende weken op Bali ervaart. Het zal ongetwijfeld een heel lekker toetje zijn na alles wat je al gedaan hebt. Ik ben ook wel erg blij dat we zoveel telefonisch en SMS contact hebben gehad, zodat we voortdurend goed op de hoogte zijn gebleven. Dat maakt uiteindelijk de wereld toch wel erg klein. Hoop weer snel wat van je lezen, want het aantal internetwinkels zal in Indonesië wellicht groter zijn dan in Australië (hoe gek dat ook lijkt, maar ja er wonen dan ook wel tig keer meer mensen) OK, dit was het weer. Kussen van een trotse vader.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 46002

Voorgaande reizen:

09 Februari 2014 - 07 Augustus 2014

Zuid-Amerika

27 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Frankrijk, Spanje & Portugal

10 Oktober 2010 - 22 Oktober 2010

Shanghai

13 Juli 2010 - 13 Augustus 2010

Costa Rica, Nicaragua & NYC

19 Januari 2009 - 17 Juni 2009

Australië & Bali

Landen bezocht: