Nihao...xiexie - Reisverslag uit Sjanghai, China van Roos Zanden - WaarBenJij.nu Nihao...xiexie - Reisverslag uit Sjanghai, China van Roos Zanden - WaarBenJij.nu

Nihao...xiexie

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

13 Oktober 2010 | China, Sjanghai

De dagen vliegen alweer voorbij, en voor ons gevoel zitten we hier al veel langer dan 3 dagen. Je leert zo snel plekken, en alles kennen dat je je gemakkelijk op je gemak voelt.

De reis was allemaal goed gegaan. Veel films en super lekker eten bij KLM. I love:) Aangekomen in Shanghai was het even zoeken naar de bus en het hostel. Het hostel is erg leuk, en onwijs goed voorzien, vind ik dan. Een pool- en tafeltennistafel, een dakterras en alles is lekker schoon.

De eerste dag, om de jetlag te overleven, zijn we gelijk de stad ingegaan met 2 meisjes (een nederlandse en een zwitserse) die ons hebben geholpen bij het maken en uitzoeken van jurken en maatpakken. wat super leuk, ik was helemaal in m'n element, je kunt dus echt letterlijk alles laten maken. Al maak je zelf een tekening of foto van wat dan ook, binnen 4 dagen is het helemaal in jou maat, vorm en smaak. 2 galajurkjes in de maak, ben heel benieuwd hoe ze geworden zijn. Daarna zijn we met wat mensen in de stad ergens gaan eten, ons eerste echte chinese voedsel. Dumplings, rijst, duizend jaren eieren, en vlees waarvan je moeilijk kunt onderscheiden of het nu kip, varken of beef is. Allemaal heel gezellig en lekker. Een lange drukke dag, met veel indrukken.

Daarna begon de studiereis, gister hebben we 3 bedrijven bezocht. Echt onwijs leuk!! Leuk om binnen te kijken en een kijkje te nemen in het bedrijf en achter de schermen. Iedereen was heel enthousiast over onze komst en had veel te vertellen. Het laatste bedrijf was een Dutch Design workspace opgericht door een Nederlandse architect. Een onwijs mooi pand, met een fantastische interieur en een fashion dakterras waar we hebben geBBQed. ’s Avonds hebben we het nachtleven verkend en genoten van Chinese optredens van cover zangeressen en Chinese dobbelspelletjes.

Vandaag hebben we onze Chinese studenten ontmoet, een workshop en kennismaking. Heerlijke lunch en diner met de locals in de local tenten. Een hele interessante dag. Zo leuk om met de studenten de praten, te leren kennen, een project te ondernemen. Helemaal leuk. Morgen gaan we daar mee verder, en komt de opdrachtgever HP op bezoek.

xRoos

• 13 Oktober 2010 - 14:29

Damaly:

Nu ben jij in China!? Ik zeg te gek Roos!!! Enjoy!

• 13 Oktober 2010 - 15:43

Chris:

Hoi Roos,
    Klinkt allemaal weer jaloers makend. Blijf genieten en ga ook eens naar een karaoke-bar. hebben wij hier in Delft ook gedaan en het was zeer ontspannend, lekker nergens aan denkend meebleren op de muziek.
    Nou nog veel plezier, en hoe gaat het eigenlijk met de taal. Spreken de meeste mensen die je spreekt goed engels?

liefs en groeten uit een bewolkt nederland (het mooie weer is voorbij en s ochtends kan je je handschoenen weer aan.
    kus

• 13 Oktober 2010 - 16:04

Helly:

Roos, wat heb jij toch een slecht leven. En wij hier maar werken.
    Veel plezier. Kus

• 13 Oktober 2010 - 16:22

Frans:

Verhalen zijn weer vanouds leuk geschreven en boeiend om te lezen. Lijkt me toch ook wel weer een aardige cultuurshock om in Shanghai te zijn. Ongetwijfeld lekker druk en een vol programma. Geniet maar weer lekker en doe zo veel mogelijk indrukken en ervaringen op. Grtz.

• 13 Oktober 2010 - 18:03

Eva:

hey Roos!
    Het klinkt allemaal erg gaaf daar, gelukkig heb je het naar je zin! Zoals ik had beloofd even een hockeyupdate: We hebben zondag verloren met 3-0, echt jammer. We waren zoals vorige week, in de 1ste helft beter dan de tegenstander, maar binnen 5 minuten van de 2de helft alweer een doelpunt tegen :(. Daarna was wel thé dansant, wat echt megagaaf was, dus daar moet je de volgende keer ook echt bij zijn!
    Tot snel en geniet er maar van.
    xx eef

• 13 Oktober 2010 - 18:03

Eva:

hey Roos!
    Tot snel en geniet er maar van.
    xx eef

• 14 Oktober 2010 - 06:43

Noor:

Ha lieve wereldburger, wat een indrukken en belevenissen. Ongelooflijk dat je dat allemaal ziet en meemaakt. Het is al leuk om het van afstand te volgen. Het zelf meemaken is natuurlijk helemaal top. Geniet en geniet

liefs Noor

• 14 Oktober 2010 - 12:54

Marieke:

Ha Roos,
    Wat vervelend weer allemaal!!!!!!

Heel veel plezier,
    X Kiek

• 14 Oktober 2010 - 13:14

Isabel:

Klinkt allemaal erg leuk roosje!! Veel plezier nog! xx

• 16 Oktober 2010 - 14:58

Mamie:

Hallo lieve Roos,
    Fijn dat je het weer zo getroffen hebt en ik hoop je jurkjes eens te bewonderen. dank je voor het gebruik maken van je Roseraie, liefs mamie

• 16 Oktober 2010 - 20:57

Brenda:

Hey Wereldreiziger,

Te gek, Shanghai. Het eten kan niet lekkerder zijn dan daar! En wat een ervaring, super.
    Meis GENIET!!
    Als je terug bent moet je maar weer eens komen buurten.

Liefs Bren