4wd, choppers, wwoof'en... AVONTUUR! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Roos Zanden - WaarBenJij.nu 4wd, choppers, wwoof'en... AVONTUUR! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Roos Zanden - WaarBenJij.nu

4wd, choppers, wwoof'en... AVONTUUR!

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

08 Mei 2009 | Australië, Airlie Beach

Zo! Dat is weer een tijdje geleden. 3 weken geloof ik. We hebben in de tussentijd alweer zoveel gedaan en gezien. En hebben weer heel wat kilometers afgelegd. De laatste keer wren we in Noosa. Rainbow Beach was onze eerst volgende stop. De opstap naar Fraser Island! rainbow Beach zelf stelde echt geen reet voor. En natuurlijk geen bereik. Aan de ene kant wel oke, niet de hele tijd met je telefoon op je schoot in de hoop een smsje te krijgen. Maar het was ook heel onhandig! Wwoofhosts vanuit phonebooths bellen, onnodig geld uitgeven aan telefoonkaarten, tijdsafspraken te maken om te bellen blablabla... Trouwens ik vind Vodafone echt belachelijk! We hebben zo vaak geen bereik, dan kun je je toch geen provider noemen! Wat is dat nou voor service. Maar oke, genoeg gezeurd. Er was een enorme sandblow in Rainbow Beach, super mooi en groot. Romantische zonsondergang en veel spring foto's:P
Ohja 1 dag voor mijn Fraser trip hield opeens mijn camera ermee op! Shit echt kut! Maar gelukkig hadden we Jalees d'r camera nog om toch nog mooie plaatjes te schieten op Fraser. Camera fixen we wel na Fraser, als we even rustig achter de computer kunnen zitten. Onzinnig om te stressen, dachten we zo.

We hadden een 4wd selfdrive gebookt. Super vet en stoer! Je zit met z'n negenen in een supersize Jeep een beetje heen en weer te hobbelen. De groep was gezellig, maar niet heel swingend wat wel heel jammer was. Want wat Sjoerd al zei, Fraser is te gek alleen je groep maakt het of niet. Er zat een heel leuk Belgisch meisje in de groep, een Engels stel, een debiel wijfie hahaha, 2 UK gasten en Simon. Tja, Simon was echt een malloot! Hij reed ook echt belachelijk dus de hele groep vond hem 'niet zo aardig'.:P
Hij was 30, maar zooo kinderlijk. Hahaha, Goed genoeg over de groep. Fraser Island. Fraser Island is het grootste zandeiland van de wereld en staat ook op een 1 of andere lisjt met andere te mooie en beschermde natuur/cultuur "monumenten". Het was echt te gek om in een 4wd over het strand te crossen. Soms ga je ook echt over zo'n dikke laag zand, water, rotsen hald schuin hopend dat hij niet omrold echt SUPER.
We waren heel voorzichting, want het weekend voor ons is een selfdrive gerold waarbij 2 backpackers zijn overleden en de rest in het ziekenhuis ligt:S
We waren dus aardig geschrokken! Zacht uitgedrukt. Maar we hebben het overleefd. 's Avonds camperen! Ah heerlijk. Uiterraad hebben wij de wedstrijd tent opzetten gewonnen:P

Lake McKenzie, serieus je geloord je ogen niet. Het zand is zo wit en het water zo blauw. De foto's lijken wel gefotoshopt, maar nee ze zijn REAL. Het paradijsje ziet er echt zo uit! Super mooi. Je doet de hele dag eigelijk niks, alleen een beetje rond crossen en af en toe ergens stoppen. Maar het was zo fantastisch. Gewoon alleen al in de Jeep zitten. Er waren ook heel wat 4wd die zich in het zand verstikt hadden en spinnend hoopten vooruit te komen. Avontuur!
De tweede avond hadden we dingo's rond het kampvuur. Oeh! Die hoeven van mij niet perse zo dichtbij te komen:S Dingo's zijn wilde honden die alles eten (geen mensen als het goed is hoor). Oke Fraser was dus zeer geslaagd, maar het had (sorry Lies, het is soms moeilijk geen HADDEN te gebruiken. Maar we gebruiken het gewoon 1 x, alleen om het even te melden en daarna denken we er niet meer overna maar genieten we van wat we HEBBEN:P) nog spetterender geweest kunnen zijn met een swinggroep.

Van Rainbow Beach naar Town of 1770 waar ook weer niks was. Hahaha. J hebt hier zoveel steden/dorpjes die uit 1 straat bestaan:P:S Maar in Town of 1770 zaten we in het beste hostel ooit! Ik ben bezig met een hostel troffee en Cool Bananas staat stipt op 1. Alles was zo relaxt, zo chill, zo schoon, zo vriendelijk, zo schattig...
Van 4wd naar choppers! Ah super leuk. We hebben 4 uur lang rondgecrost op choppers (soort mini Harley Davidsons). Maar ook gewoon 60 km/h! Ah zo machtig, echt jongens doe mij maar een chopper voor mijn verjaardag! Nog een zonsondergang mee gepikt, kangaroos gespot, echt TOP. We zaten die hele avond in een goodmoodflow.
De volgende dag nog even een beetje strand mee gepikt. Echt dat doen we veel te weinig eigelijk. Ik ben stiekem ook nog helemaal niet zo bruin:S Maar ja.
Trouwens camera gefixt. Oh ik ben zo blij. Stiekem was ik natuurlijk toch wel een beetje gestresst. Maar alles is gelukt, dus kan ik weer aan de slag met klikken.

Rockhampton was echt een domme stop. We waren serieus op 1 man na de enige in het hostel, in een soort dorp wat echt weer zo uitgestorven was als wat. Maar nog steeds geen wwoofhost gevonden:S We hadden nog 2 dagen voor we echt een adres moesten hebben.
Wwoofen is: willing working on organic farms. Je werkt 4 tot 5 uurtjes per dag tegen onderdak en eten. Een super ervaring, maar ook makkelijk geld uitsparen natuurlijk.
Na 30 hosts gebeld te hebben vonden we in de buurt van Mackay eindelijk iets.

Vern en Lorraine. Het was een suoer groot stuk land wat zij beheeren. Met koeien, 2 honden, 2 struisvogels, kippen en ganzen (waar we gelukkig niks mee hoeften te doen!)
Onze taak was onkruid weeden. Dat was de enige taak die Vern ons toe vertrouwende in zijn heilige tuin, volgens mij:P Maar dan ook wel op zo'n manier dat hij eerst 10x voor ging doen hoe het moest en vervolgens het stukje al gewwed had. Hahaha.
Maar we hebben het er heel leuk gehad. Het eten was helaas niet zo heerlijk als onze eigen brijzels. Ze aten ook echt vet weinig. Bijna geen groenten, en de groente die er dan op je bord lag was zo zacht gekookt dat het net pap was. Trouwens het schijnt opeens dat aardappel ook groente is, hahaha! We zitten niet in Zuid-Amerika:P Vern kreeg dan in plaatst van 1 mini aardappel 2 aardappels, en meer gehakt! Old fashion. Maar omdat ze nog enorme honger hadden natuurlijk stonden er dan na 10 minuten muffins, chocolade repen, yoghurt, jelly, ijs en weet ik wat op tafel. Hahaha. Niet dat we dat erg vonden natuurlijk:P
Ik schets even een beeld van de doorsnee Australische woonkamer: voor de tv stonden 2 enorme stoelen waar ze normaal gesproken in zouden eten, zitten en slapen denk ik zo. Voor de rest een grote keuken en ergens in de hoek verstopt de eettafel. Vern liet zich bedienen als een rijke heer. We hadden eigelijk plaats vervangende schaamte en meedelijden met Lorraine. "Ik wil nog wel wat eten. Het vlees is te rood. Waarom heb je alleen naturel rijstenwafels, je weet toch dat ik met smaak lekkerder vind." Oh mijn god, wat hebben wij toch een goed leven in Nederland als vrouw:P
Ik ben er ook nog een dagje ziek geweest. Lorraine heeft me heel lief verzorgd. Stomen, vitamine pillen, zout gorgelen, paracetamol en haar eigen recept, brood met honing en garlic. Nou het wertke als een malle, want ik was weer beter voor ik het wist. Gelukkig, want je voelt je zo zielig als je ziek bent op vakantie.
Het was dus zeker gezellig, maar ook een beetje vreemd. Een mooie nieuwe ervaring.

Nu zitten we in Airlie Beach. Vanavond gaan we op ons pracht zeilschip. 3 dagen lang snorkellen, op het dek zonnen (als het weer opknapt, het is op dit moment bewolkt met soms wat regenbuien:S). Natuurlijk weer 100.000 addertjes onder het gras, maar die gaan we gewoon negeren en alleen maar genieten!
Het is een super reis. Je ziet en doet zoveel dingen die je in Nederland nooit zo doen. Maar het aftellen is begonnen. Nog 6 weken. Ik heb het wel een beetje gehad. Ik heb nu veel gezien en gedaan, maar heb wel weer gewoon zin in onze mooie rijtjeshuizen, fietsen, volgebouwde steden, bruine boterhammen, crusli, hagelslag, laptop met gratis internet, schattige terrasjes, oude gebouwen, kerken, historie en cultuur.
Hahaha, ik weet niet. Het is een super reis, maar je gaat je komaf ook weer heel erg waarderen. Ik hou van Europa, van Nederland.
Time flies when you're having fun!

Tot snel weer. Liefs XRoos

  • 08 Mei 2009 - 04:08

    Luuk:

    Je hebt het gehad? wacht maar tot het straks nog maar 1 week is voordat je naar huis gaat. dan heb je het liefste dat het nog 2 jaar duurt!!;) spreek uit ervaring.. zie je in nederland! xx.

  • 08 Mei 2009 - 07:33

    Lisanne:

    Dag rooserd!

    Klinkt leuk allemaal :)

    Wieweet zie ik je op BALIIIII
    xxxxxxxxxx

  • 08 Mei 2009 - 07:55

    Sjoerd:

    Oeh roos, ik zag het wel op die foto, met je 4WD bak door het zoute water rijden; heeft ons bijna 5000 dollar gekost:p lange leve fraser
    geniet verder

  • 08 Mei 2009 - 08:01

    Helly:

    Hoi Roos, je ziet er op de foto's stralend uit, dus het gaat je goed.
    Zo'n foto op de chopper hebben we ook van vorig jaar Disneyworld, maar nu rij je er echt op. Op naar het volgende avontuur. (wij tellen ook al een beetje af, hoor) Hou van je. Kus, Helly

  • 08 Mei 2009 - 08:10

    Evert:

    hey roos!
    wauwawiewa! wat een cool verhaal! en wat een coole belevenissen!
    geniet nog maar lekker en ik hoop dat de zon nog lekker gaat schijnen!

    hier is alles prima, men is een beetje aan het leren, in principe ik ook. zoals ik ookal sms´te hebben we ons eerste CSE op maandag 18 mei! op de 28ste zijn we klaar en op 2 juli is de dilomauitreiking, ik hoop dat je dan al terug bent, volgens mij wel toch?

    have fun daro!
    x
    evert

  • 08 Mei 2009 - 08:28

    Evert:

    hey roos!
    wauwawiewa! wat een cool verhaal! en wat een coole belevenissen!
    geniet nog maar lekker en ik hoop dat de zon nog lekker gaat schijnen!

    hier is alles prima, men is een beetje aan het leren, in principe ik ook. zoals ik ookal sms´te hebben we ons eerste CSE op maandag 18 mei! op de 28ste zijn we klaar en op 2 juli is de dilomauitreiking, ik hoop dat je dan al terug bent, volgens mij wel toch?

    have fun daro!
    x
    evert

  • 08 Mei 2009 - 08:36

    Christine:

    Hoi,

    Klinkt allemaal geweldig hoor, en vooral de foto's zijn weer prachtig. Wat wordt je haar lang, geen goede kappers of geen tijd.(of misschien is lang wel leuk!).Hier gaat alles zijn gangetje, lekker naar Manzagol geweest, redelijk weer en ook onkruid gewied. Nu je weet hoe dat moet kan je hier ook helpen, ik zal je niet zo op je vingers kijken. Veel plezier verder en blijf vooral genieten. Als je straks weer twee weken hier bent heb je spijt dat je dacht nu is het wel weer genoeg op vakantie. Liefs en tot snel....

  • 08 Mei 2009 - 10:18

    David:

    Hey Roos,

    wat een vette verhalen!! geniet er zo veel mogelijk van want Nederland is KUT!!! maar ik ga volgend jaar ook naar Australie dus je moet maar een x alles gaan vertellen!! veel plezier nog!

    Kusjes

  • 08 Mei 2009 - 12:07

    Mamie:

    Hoi Roos, wat een stoere foto van je op die motor. leuk hoor, gaat het nu weer een beetje? ik had dat recept moeten hebben dan was ik ook sneller beter geweest, maar nu gaat het ook weer goed met mij. veel liefs van Godfried en mij

  • 08 Mei 2009 - 15:10

    Francien:

    Hoi Roos,

    Je reis lijkt zich elke keer maar weer een langere aaneenschakeling te zijn van hoogtepunten. Ik wordt er een beetje duizelig van. Maar heerlijk hoor.

    Hier is het de laatste dagen weer hartstikke grijs dus ik staar vol verlangen naar die strak blauwe luchten van jou. Een vriendinnetje vertelde me ook dat ze Nederland veel meer is gaan waarderen toen ze een half jaar in Afrika zat, dus ik kan me er wel iets bij voorstellen. En wij vinden het helemaal niet erg als je weer terug komt hoor. Hoe sneller hoe beter!

    Liefs,
    Sien

  • 08 Mei 2009 - 20:37

    Liesbet:

    Hoi Roos,
    Ik stelde het onkruid wieden heel anders voor tot dat ik je foto's zag, haha. Nou inderdaad nog 6 weken. Die zijn om voordat je het weet. Ga je nog naar Indonesie?
    Groetjes van ons allemaal (vanuit Vence)

  • 09 Mei 2009 - 10:29

    Noor:

    Roosje, ik vind je nog steeds ontzettend stoer. Iedere keer is het weer genieten van je gave verhalen. Volgende week vertrek ik met Jann en Tijn naar Marokko ook een spannend avontuur want ik ga daar zelf rijden...je hoort hoe het afloopt. Daarna is het voor ons echt aftellen tot je weer terug bent en we je verhalen foto's en jezelf weer live kunnen zien en spreken. Geniet nog van al je mooie avonturen. kusss

  • 09 Mei 2009 - 10:49

    Wouter En Irene:

    Hoi Roos,

    We hebben gisteravond je ouders ontmoet. Was heel gezellig wat lijk je op je moeder!!
    Goed te lezen dat je het nog steeds erg naar je zin hebt.
    Kaj komt 8 juni terug uit Amerika. Hij is dan een jaar weggeweest en heeft ook veel zin om naar huis te komen.
    Geniet nog maar van je laatste weekjes in Austalie!!
    Heel veel groetjes van ons.

  • 10 Mei 2009 - 09:12

    Wout:

    Stopt het nou nooit? Blijft lekker hoor!

  • 10 Mei 2009 - 10:19

    Sharon En Storm:

    He Roos,

    Wat leuk om je blog te lezen. En wart een jaloersmakende foto's zeg, ziet er echt super leuk uit!!
    Wel gek om naar te kijken zo'n bekend gezicht op in zo'n vreemde achtergrond. Ik las dat je nog maar 6 weken te gaan hebt...jeetje wat vliegt de tijd.
    Nou geniet nog even lekker van de laatste weken want voor je het weet zit je gewoon weer tegen de toren van de nieuwe kerk aan te kijken voor de rest van het jaar.

    No een kort bericht van Storm:
    He Roos jij woont naast Oma Marijke en Evert. Maar pas op voor Evert als je weer terug bent want die doet soms dingen die iet zo goed zijn en voor je het weet staat hij weet in jouw tuin.
    Nou snap jij het??? In ieder geval een gewaarschuwd mens telt voor 2!!

    Nou veel liefs van de Vermaasjes en maak er nog een paar goede weken va.
    Sharon

  • 11 Mei 2009 - 16:00

    Guyon:

    Hey Roos!

    Leuk al je verhalen te lezen! Klinkt goed daar. Foto's zien er ook echt gaaf uit. Nog 5 weekjes en dan ben je alweer terug. Best snel gegaan. Ik hou je blog in de gaten voor de laatste paar spannende verhalen!

    xx

    Guyon

  • 11 Mei 2009 - 19:00

    Frans:

    Lieve Roossie,
    Hier is je vader weer. Het heeft een tijd geduurd voordat ik je verhalen weer kon lezen op je site, maar gelukkig blijven we via de telefoon en de mail exact op de hoogte van je belevenissen. Inmiddels heb je je zeilreis in de Whitsundays ook al gehad. Dat betekent dat je nu echt aan het laatste stuk richting Cairns gaat beginnen. En dan nog twee weken bijkomen op Bali van al je vermoeienissen.(!!!) Het leven hier in Delft en omstreken gaat natuurlijk ook gewoon door. Weekje Vence was erg lekker. Het begon met veel regen. Dan maar shoppen in Cap 3000, maar op dat idee waren al die andere 540.00 verregende mensen ook gekomen. Geen succes dus, maar wel toch nog een nieuw servies gekocht. De rest van de week was prima, dus we hebben weer van alles kunnen genieten (Ballet, fietsen, Fondation Maeght, zwemmen, lunchen aan het strand, een voetbalwedstrijd, de Opera van Nice) Genieten dus. Het was wel mooi want via de krant verkochten ze combitickets voor Ballet en Voetbal. Rare combinatie, maar wel erg leuk. (Ik zie de harde kernjongens van Feyenoord niet zo snel naar het Zwanenmeer gaan) Inmiddels al weer op school en het is weer lekker druk. We zijn al weer druk bezig met de formatie van het nieuwe schooljaar. Ieder jaar weer een megapuzzel. Ook voor jou komt het volgend jaar al in zicht. We krijgen al regelmatig post van de HRO. Dus bij thuiskomst hoef je je niet te vervelen. Onze vakantie gaat dit jaar waarschijnlijk naar Italië (Il Borgo), dus je kunt naar hartelust bijkomen in Europa. Lekker op een terrasje wat drinken en genieten van de drukte. Gisteren hebben we de laatste wedstrijd ingeluid met een lunch bij hotel New York. Daarna met de watertaxi naar De Kuip, om vervolgens de wedstrijd maar weer snel te vergeten. (dat geldt trouwens voor het hele seizoen) De verjaardag van Jasper hebben we in de volle zon buiten kunnen vieren, dus het weer is hier momenteel aardig. Ik trek straks nog even de loopschoenen aan om te trainen voor de Golden Tenloop (volgende week donderdag, Hemelvaart) Ik heb nog geen mewter gelopen en ben veel te zwaar, dus moet toch nog wel iets doen om te kunnen finishen. Wij hebben trouwens "The boat that rocked" ook gezien. Wat een gekke film! Wel grappig, maar ook vreemd. Ik hoor of spreek je weer snel. Kus! Kus! Kus!

  • 12 Mei 2009 - 18:35

    O&O:

    Ja het was lang geleden maar je hebt de schade weer ingehaald. Ik was je spoor even bijster maar je bent in geen 7 sloten te gelijk gelopen,gesurfd,gescooterd en ge jeepd. Enn tussen door nog werken nou de plantsoenen dienst van Delft zal je graag te werk stellen . Houd nog wat energie over voor de laatste weken en het slot op Bali.Wij waren in Engeland maar we worden te oud (80)om nog zo rond te sjouwen . wij tellen de dagen ook af want de Braziliaantjes komen half Juni op vakantie , Heerlijk! zoals je ziet zijn er meer wereldreizigers onderweg Voor jou bonne route en au revoir O&O Jan

  • 15 Mei 2009 - 17:52

    Kiek:

    Ha lieve Roos,

    Daar ben ik eindelijk weer. Jelle komt net thuis en ik krijg de groetjes van je, nou dat vind ik lief hoor en een dikke zoen voor jou! Ik heb net je verhaal gelezen, je foto`s bekeken en op google earth je weg gevolgd, echt geweldig allemaal, wat gaaf met een jeep op het strand en wat prachtig dat witte zand en wat vreemd Roos aan het onkruid wieden! Dat je nu wat meer aan thuis gaat denken, dat kan ik me best voorstellen, voor je het weet ben je al weer thuis dus..... geniet nog van de restende weken en heb vooral veel plezier!
    Nog een hele dikke kus van je liefste tante Kiek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 45913

Voorgaande reizen:

09 Februari 2014 - 07 Augustus 2014

Zuid-Amerika

27 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Frankrijk, Spanje & Portugal

10 Oktober 2010 - 22 Oktober 2010

Shanghai

13 Juli 2010 - 13 Augustus 2010

Costa Rica, Nicaragua & NYC

19 Januari 2009 - 17 Juni 2009

Australië & Bali

Landen bezocht: