Pintos en cider! - Reisverslag uit San Sebastián, Spanje van Roos Zanden - WaarBenJij.nu Pintos en cider! - Reisverslag uit San Sebastián, Spanje van Roos Zanden - WaarBenJij.nu

Pintos en cider!

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

02 Augustus 2011 | Spanje, San Sebastián

In Biarritz was het even zweten geweest wat betreft slapen en geld. Nu op naar Spanje! Het begon al goed... NOT! De trein van Biarritz naar San Sebastian zat niet in begrepen in ons interrail ticket:S Ja hallo, hebben we daar al dat geld aan uitgegeven?! Hoe zit dat dan verder in Spanje? Shit shit. Maar aangekomen in het schattige San Sebastian waren we dat alles alweer vergeten. Gewoon genieten en niet te veel over geld en stomme dingen nadenken.

Het was al in de middag toen we een aardig stukje met de backpack achterop onze rug naar het informatie centrum sliepen. De eerste zweetdruppels! Check check:P
De VVV vrouw wist ons te vertellen dat er een camping was JHEE. Dus ons tentje op gezet en een beetje rondgelopen, kwamen we erachter dat wanneer je basic kampeert natuurlijk ook geen stoelen en tafeltje hebt. Oeps even improviseren, gelukkig was er een randje waar wij elke ochtend en avond ons eten kon bereiden en eten. Kamperen is eigenlijk even gezellig als slapen in een hostel! Ik had niet verwacht dat er zoveel mede backpackers kampeerde. Dus raakte we ’s avonds na een heerlijke strand- en winkeldagje aan de praat met de Franse, Amerikaanse, Australische, Canadese en Duitse buren.

Zonder ouders en alles op vakantie hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dan gelijk ook alle culturele dingen overgeslagen worden... Nee, wij zijn in Bilbao naar het Guggenheim geweest. Een indrukwekkend gebouw, maar een bizar soort kunst. Van die kunst waarvan je je afvraagt niet er bepaald of dat kunst of troep is... Maar ook weer check check.

Eigenlijk hebben we niks uitgevoerd en daarom is het zo heerlijk. Beetje zonnen, eten, drinken, slapen. Echt lekker bijkomen. Voor de lunch/borrel hebben we een super leuk tentje gevonden in het oude gedeelte van de stad. Waar we maarliefst 8 uur vertoeft hebben! Heerlijke pintos (kleine hapjes), cider en vriendelijke barmannen! Hoogtepuntje:)