Warme dagen, maar steenkoude nachten... - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Roos Zanden - WaarBenJij.nu Warme dagen, maar steenkoude nachten... - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Roos Zanden - WaarBenJij.nu

Warme dagen, maar steenkoude nachten...

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

04 Augustus 2011 | Spanje, Salamanca

We leven een beetje van dag naar dag en houden in het achterhoofd wat we allemaal nog willen zien en doen. Zodra wel het wel weer mooi geweest vinden gaan we nadenken over de volgende bestemming. Toen wij in Bilbao waren voor het Guggenheim hebben we gelijk het een en ander geïnformeerd over treinreizen in Spanje en de mogelijkheden ervan. Het schijnt dat je hier bijna alleen maar treinen moet reserveren bij Renfe (de TGV van Spanje). Deze treinen zijn de snelle verbindingen tussen grote steden en aangezien Spanje toch groter is dan je denkt is dit de beste oplossing. Dit maakt wel dat we onze reis iets meer moeten plannen dan we gedacht hadden. Maar goed.

Salamanca een super mooie stad in het midden van Spanje, bloedje heet! Ook hier hebben we een mooie camping plek kunnen vinden. Dus lopen we niet voor niks steeds te zeulen met al die spullen:P Met de bus, die stopt bij de camping, zijn we binnen een kwartier in de stad. Een mooie, oude Spanje stad die bewoond wordt door veel nationale en internationale studenten. Opnieuw een beetje rondlopen, foto’s maken, shoppen, eten en drinken! Heerlijk:) De stad is niet heel groot dus na twee dagen hadden toch wel alles wat er te zien viel gezien.

Warme dagen en zwoele avonden, maar steenkoude nachten, shit! Daar hadden we niet op gerekend. We hebben namelijk bij gebrek aan ruimte in de tassen, maar 1 slaapzak mee waarvan we verwachte deze zelfs als extra matrasje te kunnen gebruiken:P Helaas!

We zijn wel een beetje boefjes, maar dat wisten jullie natuurlijk al:P Op de laatste dag in Salamanca moesten we aan het einde van de middag de trein hebben richting Madrid om van daaruit de nachttrein naar Lissabon te nemen. Het probleem was alleen dat we om 12 uur al van de camping af moesten en we hadden niet echt zin om met onze backpacks uren door de stad te dwalen. Dus zijn stiekem aan het zwembad gaan liggen met ons spul, met als gevolg bozen blikken van de camping man maar wel weer een prima middag!:P