Interrailen! - Reisverslag uit Biarritz, Frankrijk van Roos Zanden - WaarBenJij.nu Interrailen! - Reisverslag uit Biarritz, Frankrijk van Roos Zanden - WaarBenJij.nu

Interrailen!

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

29 Juli 2011 | Frankrijk, Biarritz

Na dagen, weken, maanden gewacht en gesmacht te hebben naar vakantie, was het dan zover. Eerder waren we al naar Leiden afgereisd om daar de reis vast te leggen en het interrail ticket te kopen. Ik heb er onwijs veel zin in, met Ies wordt het sowieso leuk!

De reis verliep best soepel. Isabel had die ochtend nog een tentamen gehad, ’s middags liepen we samen naar Rotterdam Centraal om daar onze eerste trein te pakken van de vakantie. Met de Thalys reden we naar Parijs, van Gare du Nord met de metro naar een ander station waarvan onze TGV vertrok naar Bordeaux. De eerste Starbucks gespot en onszelf getrakteerd op een Frappecino, om de vakantie eens goed te beginnen. Aan gekomen in Bordeaux zijn we naar ons hostel/hotelletje gelopen, niet echt leuk, een beetje pauper. Maar prima prijs en voor 1 nacht maken wij ons niet druk.

De volgende dag verliep iets anders dan gepland. We wilden eerst naar Mimizan en van daaruit naar Biarritz. Mimizan bleek echter niet zo makkelijk te bereiken te zijn als wij dachten. Er reden bussen vanaf een dorpje en de trein naar dat dorpje ging 3x per dag ofzo. Dat hadden wij in ieder geval nog niet zo door, dus na een paar keer verkeerd uitgestapt te zijn en lang te hebben gewacht hebben we besloten Mimizan te laten voor wat het was en zijn we door gereisd naar Biarritz. Wij hadden gelezen dat er die week een groot feest/festival gaande was in Bayonne, een stad bij Biaritz in de buurt. Maar we waren uiteraard niet de enige die van dit feest gehoord hadden, heel Frankrijk was ervoor uitgelopen met als resultaat overvolle hostels en campings. Shit shit, wat nu? Het ging allemaal zo goed, maar geen slaapplek is natuurlijk een beetje moeilijk. Uiteindelijk hebben we gesmeekt bij een hostel waar we de laatste bedden hebben kunnen krijgen. Wel weer voor 1 nacht, gelukkig was er in een ander hostel wel plek voor de dag erna. Zo zijn we een beetje heen en weer verhuisd. Heerlijk weer, mooi strand, sterke zee en goed verbrand hebben we vertoeft in Biaritz. ’s Avonds vrienden gemaakt in het hostel, waarmee we naar fete de Bayonne gegaan zijn.

Hilarisch! Het lijkt wel een beetje Leidsonzet, maar dan heeft iedereen een soort zelfde stierengevecht outfit aan. Rood en wit, muziek en heel veel drank. Mooi, de vakantie is begonnen!

XX