Burn Baby Burn - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roos Zanden - WaarBenJij.nu Burn Baby Burn - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roos Zanden - WaarBenJij.nu

Burn Baby Burn

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

28 Januari 2009 | Australië, Sydney

Een heerlijk strand dagje vandaag! Al kan ik zeggen dat je er niet heel relaxt bij ligt op de Australische stranden! De zon is zoooo sterk. Ik, met mijn snelbruinende huidje, heb me zelfs 5 keer in moeten smeren. Jaja, en toch zie je nu, na een heerlijke douche beurt precies welke stukjes overgeslagen zijn. Man wat ben ik verbrand! Ik heb een nieuwe bikini gekocht en hij is echt geweldig! Echt, jullie zullen het zien als ik weer wat meer foto's gemaakt heb. Vandaag hebben we ook met de groep voor een weekje 2 surfboarden gehuurd:P Dus ik ben benieuwd! Ik voel me trouwens best gestellend als ik in de zee ben. De stroming is wel vet sterk, maar er zijn zoveel LifeGuards en zoveel voorzorg dat er bijna niks mis kan gaan. Zo ook voor haaien. Af en toe vliegt er een helikopter over, die houdt de kustlijn in de gaten...

We zitten nu op Manly Beach met z'n 8'en. Luuk, Ken, Alexander, Bob, Noor, Lisanne, Lara en ikzelf. Van de rest van de groep hebben we afscheid genomen. Willem is in Sydney gebleven voor zijn talencursus, Sabrina en Anne zijn beide gaan stage lopen, Cindy en Kim hebben een auto gekocht en reizen samen met Suus richting Melbourne, Joeri neemt over een paar dagen het vliegtuig naar Brisbane om daar te gaan Whoof'en. Zodat zijn ze alle 15.

Ons groepje is vet gezellig en het hostel is echt ideaal! We hebben bijgeboekt t/m zondag. Daarna gaan Lisanne, Noor, Ken en ik richting Melbourne. Waar het nu 42 graden schijnt te zijn:0 We nemen een Hop on Hop off bus, zodat we kunnen doen en laten wat we willen.
De dagen gaan snel, maar ook weer langzaam. Voor mijn gevoel zitten we er al een tijdje, terwijl we pas eigelijk vandaag precies een week in Australia zijn.

Nou ik ga weer op mijn blaren zitten. Geniet maar van mijn foto's en verhalen. Dan geniet ik van jullie verhalen, reacties en mailtjes. Ik vind het heel leuk om te zien hoeveel mensen mijn berichten lezen en mij veel plezier en moet toe wensen. Ik hou van jullie.
Dikke ZOEN

  • 28 Januari 2009 - 07:18

    Chris:

    Hoi Roos,

    Fijn van die enthousiaste verhalen. Klinkt inderdaad dat je je meer thuis gaat voelen bij de Aussis. Gezellig dat je met meer mensen bent doorgetrokken. Ben wel jaloers, je mag dan wel verbrand zijn maar dat is beter dan de wolken. Hier hebben we verder geen spannende mededelingen, alles gaat zijn gewone gangetje.
    hier. Geniet er van.
    kus Chris

  • 28 Januari 2009 - 08:08

    Helly:

    Ha Roos,
    Weer een heerlijk verhaal. Leuk dat jullie met z'n 4en doortrekken.
    Goed dat je in Scheveningen als surfles heb gehad. Heb je een beetje voorsprong. Hier hoef je zeker geen surfpak aan.
    Geniet er van en pas op voor de zon.
    Kus, Helly

  • 28 Januari 2009 - 12:36

    Deine Schwester:

    hoooooooi.
    ik mis je wel hoor lieve schat.
    maar gelukkig heb jij het superduperduperduper leuk, you just making me jaloeus, bitch.
    bikini bikini? roxy, billabong? heffffffftig.
    ik ben net naar het joegoslavisch tribunaal geweest, werd een dikke misdadiger aangeklaagd, en wij konden via glas kijken wat er allemaal was, we moesten allemaal door van die metaaldectetors, ha ha. voor de rest doen we pleidooien en wil je iets weten over de kwestie in de gaza-strook? bel dan! ik weet er ondertussen echt te veel over, we hebben allemaal interviews. trouwens, shocccccking news, ik heb gister een van mijn dieptepunten bereikt, je bent sowieso jaloers, ik was tot 6 (!!!!!!!!!!!) uur op school, oh my f'ing god.
    en voor de rest zijn we echt mega interessant aan het doen, echt een enorme nerd.
    maaaaaar oke ik mail je snel, still love u honey!
    kuskuskuskuskuskuskuskuskuskuskuskuskuskuskuskuskus.

  • 28 Januari 2009 - 17:16

    Kiek:

    Ha lieve Roos,

    Heerlijk weer zo`n bericht van jou. Gaaf, die strandverhalen met surfboarden en lifeguards. Hoe bedoel je, aan de andere kant van de wereld. Jammer van dat verbranden maar je hebt in ieder geval tijd zat om weer bij te bruinen!! In Melbourne wordt het, volgens de krant, de komende dagen nog heter, 5 dagen op rij met temperaturen boven de 40 graden, voor het eerst 1908 dus maak je buik maar nat al wordt die dat vanzelf al. Dus Roos vooral heel weinig doen, lekker relaxen en veel water drinken!!!!
    Nou meid heb plezier en tot de volgende keer,
    x Kiek


  • 28 Januari 2009 - 17:41

    Simon:

    roosje, goede stoere strandverhalen! aardig gek allemaal. goed om te lezen dat je wat buddies heb gevonden, geniet ervan en maak er wat moois van!!

    Liefs Simon

  • 28 Januari 2009 - 18:33

    Siza:

    Hee Roosje, klinkt leuk allemaal! Ik volg je op de voet, haha! Ben benieuwd naar al je verhalen en waar je allemaal heen gaat.. Kusje en doe voorzichtig,
    Siza

  • 28 Januari 2009 - 22:31

    Tante Marijke En Kat:

    hallo lieve schat!
    wij willen ook in 't zonnetje en houden ook veel van jou xx

  • 29 Januari 2009 - 01:33

    Sjoerd:

    fijn dat het goed gaat! melbourne heeft ongetwijfeld beter weer dan wij, we rijden af en toe door flinke buien en de weg naar alice springs vanaf hier (cairns trouwens) schijnt jaarlijks afgesloten te worden because of the water. (40 cm ligt er nu nog maar, dus hij is nog open, maar veel regen dus:P)
    we must keep track of where we both are so we can meet somewhere!
    take care!

  • 29 Januari 2009 - 05:42

    Helly:

    Ik hoorde gisteravond op het journaal dar er een hittegolf in Australië is. Ze hadden het over 45 graden, dus sterkte.

    Groetjes

  • 29 Januari 2009 - 09:17

    Rob:

    Hoi Roosje,
    Goed dat je het zo naar je zin hebt en dat je met een paar van de groep doorreist richting Melbourne. Hadden we nu maar een grotere bril uitgezocht dan zou je nog meer beschermd worden maar oke misschien is een strooien hoed een idee.
    Succes met de hitte en drink veel , vooral water. Wij (ik niet natuurlijk)gaan hier nog even de schaatsen onderbinden en de elfstedenkoorts komt alweer. Ben benieuwd naar de volgende serie foto's 'Roos(all the way from) on a surfboard'
    groets en kus

  • 29 Januari 2009 - 16:32

    Rob En Bren:

    Hey Roos,

    Door jouw verhalen moeten we weer zo aan onze reis denken. Onze site bestaat ook nog dus die hebben we weer gelezen, zaten ook nog berichtjes van jou en Tess bij.
    Als je nog op tijd bent kan je nog de Australian Open meepikken in Melbourne.

    Goed smeren!!

    Dikke kus
    Rob en bren

  • 29 Januari 2009 - 17:10

    Mamie:

    eindelijk heb ik weer internet, ik weet niet wat er gebeurd is, maar ik kon nog wel e.mail verzenden, maar niet ontvangen en dat schijnt,??.nu weer hersteld te zijn. Pas nu op met de zon en doe dan maar een t.shirt aan en heb je nu goede zonnebrand gekocht, dag kreeftje, je mamie

  • 30 Januari 2009 - 09:10

    Liesbet:

    Tip voor de hitte:
    Ga winkelen (airco!!) maar let wel:kijken, kijken, niet kopen.

  • 30 Januari 2009 - 14:55

    Schoenmakers :

    Hoi Roos kreeg net van Janneke je adres heb vlug even gekeken maar moet nu weg zal heel vlug reageren want ik (wiju) vinden het super om je te volgen tot gauw Oma Janneke

  • 30 Januari 2009 - 20:53

    Frans:

    Nou roossie,

    Bij terugkomst van een (werk)weekje Parijs is het weer erg leuk om al je verhalen te lezen en je foto's te zien. Ziet er allemaal goed uit en uit je verslagen blijkt ook wel dat je het naar je zin hebt. Momenteel verschillen onze temperaturen maar 40 graden. Hier ligt weer een beetje ijs en ook Parijs was leuk, maar koud. in Oz is dat dus wel anders.Zijn dit normale temperaturen of is dit ook voor de Aussies ongebruikelijk? Ik ben wel benieuwd hoe zo'n dag er voor jou een beetje uitziet. Het klinkt allemaal erg relaxed en easy-going. Ik hoop dat je in Melbourne weer aansluiting vindt bij een nieuwe reisgenoot, maar dat lijkt allemaal een beetje automatisch te gaan. Ik zie die tennissers in de Australian Open allemaal alleen maar zweten, dus ook daar hitte. (en dus smeren geblazen)
    Ik heb een gezellige week achter de rug. Een leuke groep en een leuk programma (Montmartre, Eiffeltoren, Louvre, Montparnasse, Quartier Latin, Notre Dame, Arc De Triomphe, La Defense, Disneyland) Kortom alles gezien. Wat is die Mona Lisa trouwens klein! En dat dan met 12 rijen Japanners ervoor! Zondag met Helly, Peter en Marlies naar het Filmfestival in Rotterdam. Maandag natuurlijk weer gewoon aan het werk, want we hebben niet allemaal 5 maanden vrij. Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe het met je geld gaat. Komt je planning van 50 AusD p.d. een beetje uit? Als ik je verhalen lees kan ik me dat bijna niet voorstellen. Zul je straks toch nog moeten gaan werken. Het is trouwens ook wel erg leuk om alle reacties van anderen op jouw verhalen te lezen. Iedereen leeft heel erg mee. Nou, nu ga ik een beetje bijslapen. Ik hoor of lees je snel.

    Kiss 'n Hug
    Frans

  • 30 Januari 2009 - 22:00

    Janneke:

    YoRo!

    Ik heb even je site aan O&O door gegeven dus ik zou je maar alvast voorbereiden op vele berichtjes!
    Gister heb ik je lieve zusje op het HML geholpen met het schrijven van n pleidooi en heb ik dr ook gespot in n leuk jurkje wat me wel erg bekend voor kwam haha!
    Ben je 'savonds/'snachts 'n keertje beschikbaar voor 'n skype gesprekje? Stuur je even 'n smsje en dan ben ik erbij! (:

    Gaat iedereen morgen de vrouwenfinale kijken? Leeft dat daar?

    Ik ga jou spreken! Groeten aan je maten!

    Kusje!

    PS. Ik heb je fotos vandaag bekeken Frans, mooi!

  • 31 Januari 2009 - 10:26

    Schoenmakers:

    Gister had ik geen tijd meer maar nu heb ik met veel belangstelling je belevenissen gelezen leuk dat Janneke ons liet mee genieten. Wat een ervaringen even iets anders dan Delft Je moet je wel realiseren dat zon reis heel bijzonder is voor de rest van je leven geniet er van ook als het een keer tegen valt Wij volgen je op de voet "Goede tijden"toegewenst O&O jans

  • 31 Januari 2009 - 11:24

    Kees En Mieke:

    Hoi Roos,
    Wat leuk om je avonturen zo te kunnen volgen. Wat ziet het er prachtig uit! Heel veel plezier en niet te te te bruin worden hoor.
    Liefs,
    Kees en Mieke


  • 31 Januari 2009 - 15:13

    Gerian:

    Lieve Roos, van Jesse je site doorgekregen. Wat heb jij daar een fantastische temperaturen!!Hier vriest het dat het kraakt. Ook lekker trouwens. Zo te lezen en te zien op de foto's heb je het super. Geniet maar...wij troosten Jesse wel een beetje hoor! liefs Gerian

  • 31 Januari 2009 - 15:25

    Hanneke En Emmo:

    Hoi Roos!
    We hebben net je foto's ontdekt! Echt supergaaf! We zijn ook best jaloers.. :-) Heel veel plezier!! Liefs, Hanneke en Emmo
    P.s. de mondelingen gingen heel goed :-)

  • 31 Januari 2009 - 15:27

    Corrien:

    Ja, ook ik, moeder van Sjoerd, volg je via je site. Ik zal af en toe je verhalen lezen. Tot nu toe klinkt het erg leuk. Hou dat zo en geniet ervan! Ben benieuwd of je Sjoerd en Sander nog gaat ontmoeten daar.
    Have fun!!!

  • 01 Februari 2009 - 11:09

    Joël:

    Heeeeej Roos, Klinkt helemaal vet!

    Ik kom zelf de 20ste in Sydney aan. We moeten als dat kan iig zeker ff meeten lijkt me gezellig!

    Kuskus

  • 03 Februari 2009 - 13:05

    Mara:

    he roos! heel vet allemaal! heb net ook ff je fotos gekeken! echt mooi daar

    groetjes mara

  • 04 Februari 2009 - 17:26

    Anne-Marie :

    Hey Roos, meid wat een rotleven daar! Leuk om je verhalen te lezen, blijf lekker genieten!
    Lieve groeten,
    Anne-Marie

  • 04 Februari 2009 - 19:00

    Lennart:

    hey roos, ik zit hier ff op de pc van jesse waar in een keer deze site als startpagina in beeld komt. vette shit daar, lekker warm vooral! veel plezier nog!
    gr lennart

  • 06 Februari 2009 - 13:00

    Carla De Graaff:

    Hoi Roos
    Ook ik ben nu een bezoeker van jouw site. veel leuker dan de verhalen van je moeder te horen!
    veel plezier en......petje op!!!

  • 05 April 2011 - 13:18

    Issie:

    Roos, wat een mooie trip ben je aan et maken, eweldi je ziet dat sommige toetsen et niet doen.maar goed eniet er maar van .kus issie brens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 46015

Voorgaande reizen:

09 Februari 2014 - 07 Augustus 2014

Zuid-Amerika

27 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Frankrijk, Spanje & Portugal

10 Oktober 2010 - 22 Oktober 2010

Shanghai

13 Juli 2010 - 13 Augustus 2010

Costa Rica, Nicaragua & NYC

19 Januari 2009 - 17 Juni 2009

Australië & Bali

Landen bezocht: