Sailing on the Whitsundays, Turtles and Nemo! - Reisverslag uit Ayr, Australië van Roos Zanden - WaarBenJij.nu Sailing on the Whitsundays, Turtles and Nemo! - Reisverslag uit Ayr, Australië van Roos Zanden - WaarBenJij.nu

Sailing on the Whitsundays, Turtles and Nemo!

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

16 Mei 2009 | Australië, Ayr

We hebben weer een super mooie week achter de rug. Om 7 uur 's avonds vertrok de boot. We werden verwelkomd met een glaasje champagne en een lekkere donut. Mooi begin zeg ik:P Hahah, ik had me de slaapvertrekken veel groter voor gesteld, maar dat kan natuurlijk ook niet anders met 33 man. We hadden een 3-persoonskamer. Jalees en ik in een twijfelaar, terwijl een israelier ongeveer een halve meter boven mijn hoofd lag:P
Het schommelde enorm, maar we boften met het weer. Want tot dat we op de boot stapten regende het als een malle. We waren best een beetje misselijk. Dus zijn we buiten op het dek gaan zitten. En hebben we de hele avond zitten kletsen met iedereen.
Happy Birthday to you... Jalees was jarig op de boot. Ook al voelde ze zich niet zo jarig, omdat ze natuurlijk niet thuis was met alle vrienden en familie. Maar ik heb d'r toch blij kunnen maken met een klein cadeautje, ;) Hahaha.
Na het ontbij van 7 uur werden we afgezet bij het strand van Whitsunday Island. Het zonnetej brak zelfs een beetje door, het zand was super wit en de zee mooi blauw. Ik zeg, nieuw Paradijsje! We boffen tot nu toe enorm met eht weer. De 2 dagen dat we in Airlie waren heeft het gegoten, maar nu is het droog en schijnt zowaar de zon af en toe. Je kon nog een kleine, gratis proefduik maken. Maar ik raakte weer helemaal in paniek, echt dom. Want we zaten zowat op het strand, en als je zou stann in het water, zou het tot je borst komen:S Maar ja. Ik weet in ieder geval zeker dat het niet mijn ding is. 's Middags na de lunch voeren we een stukje verder waarna we gingen snorkelen. Mijn buddy's waren Guyon (!Hoe mooi, een Guyon) en Sandra, een stel uit Parijs. Super aardig en gezellig. Ik was toch wel een beetje zenuwachtig, bang voor wat ik onderwater zou kunnen zien of tegen komen. Guyon en Sandra hadden al vaker gedoken en gesnorkeld dus die konden me heel veel vissen en koraal aanwijzen. Het is zo groot! Zoveel meer leven dan wij denken. Wel viel het qua kleuren (mijn enige info bron is Finding Nemo, dus misschien dat dat een beetje vertekend beeld is:P) tegen. Ik had veel meer felle en verschillende kleuren koraal verwacht. Maar het was eigelijk vooral bruin en grijs. Maar we hebben super mooie dingen gezien! Een schildpad, Nemo, knalgroene zeekomkommers... Mijn nieuwe gekochte onderwater camera was al bijna volgeschoten na 2 uurtjes snorkelen. Het is een wegwerp dus ik ben heel erg benieuwd wat ik precies geklikt heb:P
Snorkellen is vet! Omdat we de volgende dag 's morgens gingen snorkellen, en het vloed was konden we over het koraal zwemmen. Super vet! Weer zoveel moois gezien. Mijn favoriete vis en groen, met blauw en roze en heeften vinnen die in plaatsen van zijwaarts als vleugels op en neer gaan. Super mooi!
Zo bizar dat er zoveel leven is onderwater. Guyon wilde zo graag haaien spotten, ik was als de dood. Maar gelukkig, niks gezien. De duikers daarentegen hebben er wel een gespot. Geen Great White, maar een lieve Reef.
Super leuk, want door mijn buddy's had ik gelijk een clubje. De hele reis heb ik alleen in Adelaide wat Fransen gezien en nu zitten we met 5 Fransozen op de boot. Ik heb drie dagen lang een speciaal Franskaartspel gespeeld. het was heel gezellig, maar we waren ook wel kapot 's avonds. Door het enorme vroege opstaan, het 5 uur snorkellen per dag en het inslaap gewiggevoel van de schommelende boot:P
De dagen gingen super snel.
De laatste ochtend lagen we voor een nieuw strandje, waar heel veel vissen vlak bij het strand zwommen. Terwijl wij in het water lagen, voerde de crew de issen brood. Wow! Wat veel en mooi! Ik denk wel 300, groot, klein... En allemaal hutje mutje op elkaar. Ik was zelfs bijna bang dat ik ze tepletter zou flipperen. We hebben zelfs een Moreen gespot. Oeh, best een beetje spannend. Rond een uurtje of 2/3 waren we alweer terug in de haven van Airlie.
Er was een after Anaconda III party in een tent. Super leuk idee, want er waren hel veel boten die hun after party daar gaven. Dus het was best druk. We hebben even staan kletsen enzo. Maar er werd heel raar naar ons gekeken, omdat e aan de cola zaten en geen alcohol dronken. Zo irritant en eigelijk belachelijk, alsof je een loser bent als je geen alcohol drinkt. Australie is echt een drankcultuur, waar je op een gegeven moment helemaal moe van wordt. Het gaat er soms echt belachelijk aan toe, alsof je geen feestje kunt bouwen zonder compleet van het matje te zijn. Nou sorry, een biertje is lekker. Maar het werkt mij tegen als ik iedereen zo tekeer zie gaan. Hahaha, het klinkt nu heel suf en oudbollig alsof ik niet van party’en hou. Maar hier gaat het echt alleen om drinken en dan het liefst veel en elke dag. Dat hoeft van mij gewoon niet. Dus wij stonden heerlijk te genieten van onze cola. En de crew te opserveren, leedvermaak.:P
We waren nog steeds een beetje zweverig en draaierig van de boot:S Voor we de Greyhound naar ons wwoofadres namen hebben we nog even in een record tempo trips geboekt. Hahaha, ik denk dat we alles binnen een half uur geregeld hadden. Onze laatste 2 weekjes Australie zijn lekker vol. Sky Dive, Cape Tribulation, Magnetic Island, Townsville, Cairns... Chill!
Nog chiller, het wwoofadres. In de bus hadden we al zitten bedenken wat voor soort man Paul zou zijn. Niks klopte, behalve zijn auto hahaha. Paul is 7, alleenstaand, hardwerkend, groot, grijs en vriendelijk. Hij woont in Ayr in een super groot huis. Goed en slecht nieuws. Het goede nieuws voor hem, hij had net zijn farm verkocht. Het slechte nieuws voor ons, er was dus eigelijk niet zoveel werk te doen. We moesten maar kijken wat we wilden doen, hij zou het helemaal begrijpen als we het te saai vonden en weg wilden. Maar hij zou het ook helemaal prima vinden als we toch een week wilden blijven. Hij had wel een paar klusjes in en rond het huis, en of we wilden koken ‘s avonds. Nou prima zeg ik! Zelf werkte hij van 5 uur ‘s morgens tot een uur f 2. Dus hadden wij de hele ochtend en middag voor ons zelf, en mochten doen wat we wilden. Hij had een enorme DVD collectie en een te grootte tv, dus wij besloten te blijven voor een weekje:P Vandaag hebben we dan na 3 dagen alleen maar gechilld te hebben toch even onze armen uit de mouwen gestoken. Er was een enorme lading mest en houtsnippers binnen gebracht die in kruiwagens geladen en in de tuin verspreid moest worden. Even 3 uurtjes zweten, en blaren op de handen. Maar dat geeft je toch ok wel weer een goed gevoel.
Ik zit nog zeker te genieten van alles wat ik hier nog heb en doe, voor deze fantastische reis erop zit. We hebben nog een paar super leuke en drukke weken. Na het wwoofen nog ongeveer 2 weken in Australie. En daarna verlaat Jaleesa mij en vliegt terug naar Nederland, terwijl ik het vliegtuig pak naar Bali. Om daar nog even te genieten van het strand, wat we hier eigelijk veel te weinig doen. Ik ben ook echt nog niet bruin ofzo:S Bali, trouwens super leuk, ga ik samen met Lisanne doen. Daar heb ik de eerste maanden mee gereisd, maar waarschijnlijk kent de harde kern waarbenjij.nu lezers haar wel:P Misschien dat ik Kat nog ga meeten, want die zweef daar nu ook rond als het goed is. Word weer helemaal geweldig. Het eind komt in zicht, maar misschien dat ik mijn webblog maar moet bijhouden met al mijn bezigheden. Anders vallen jullie misschien in een diep gat...:P Hahaha. Joking...
Evert, Simon, Alex (de rest ook, maar ik denk niet dat die mijn blog lezen) heel veel succes met de examens! Ik ben erbij hoor op de diplomo uitreiking! Eerste rij, don’t worry. Waar gaan jullie trouwens heen op examenreis? Wanneer is de uitslag?
Tot snel weer. XOXO

  • 16 Mei 2009 - 06:57

    Helly:

    Hoi Roos,

    Wat is Australië toch mooi. Wat een witte stranden, geweldig. Ben benieuwd naar de rest van het verhaal.
    Liefs

  • 16 Mei 2009 - 07:34

    Evert:

    hey roos!
    gaaf hoor zo´n zeiltocht!
    ben beniewd naar de rest van je verhaal!

    ps. a.s. maandag gaan we beginnen!! CSE nederlands!

    doei!
    evert

  • 16 Mei 2009 - 10:32

    Rob:

    Hoi Roos,
    Ga maar lekker door zo met dat jaloers maken.
    Het lijkt me geweldig dat onderwaterleven en gelukkig ben ik niet de enige (samen met Chris natuurlijk) die dat duiken een beetje creepie vind. Maar snorkelend kan je er ook van genieten, toch.
    Meid wat maak je een hoop mee, hoeveel dagen foto's en verhalen moeten we vrij plannen in juli? Dan kan ik alvast rekening houden met het werkschema hier.
    Wij gaan op voor de T-O GTL donderdag met een bedrijventeam nu met Alfred hebben we natuurlijk kans op een podiumplaats.
    Veel plezier nog en tot mails

  • 16 Mei 2009 - 11:10

    Chris:

    Hoi,

    Ga zo door met die verhalen en foto's. Wat worden wij hier jaloers van zeg. Geweldig allemaal. Ik hoop dat Nemo op je camera staat want die vind ik wel schattig. Gezellig trouwens dat je Lisanne in Bali ontmoet. (boor je mij wel een reisje door de neus want ik had al aangeboden met Helly mee te gaan als ze die kant op ging)Geniet er nog van.
    Liefs Chris

  • 16 Mei 2009 - 16:54

    Kiek:

    Roos van der Zanden, ook nog een zeiltrip met snorkelen en spierwitte stranden, het moet niet gekker worden!!! Prachtig allemaal en ik kan begrijpen dat dat duiken niets is, ik vind het al knap dat je durft te snorkelen. Mijn complimenten trouwens voor de geweldige leuke verhalen die je iedere keer weer schrijft, ik geniet er echt van en zal het absoluut missen als je weer terug bent.
    Nou weer heel veel plezier en een dikke kus van mij.

  • 17 Mei 2009 - 14:05

    Wout:

    Ik val in herhaling, het houd maar niet op hé. Erg leuk weer,nog even volhouden hoor! (alsof dat niet lukt).
    Liefs, Wout.

  • 17 Mei 2009 - 15:53

    Opa Schoen:

    we volgen met heel veel plezier jou fantastische reis via jouw weblog je doet er uitstekend verslag van . nu nog Bali em dan weer behouden thuioskomst gtjs opa schoen

  • 17 Mei 2009 - 17:18

    ThunderKAT~:

    hallohallo jaja ik ga je hoogstwaarschijnlijk in Bali zien lieve schat want ik heb braaf m'n plannen wat uitgestretched (what else is nieuw!) en dus is het nu ook juni geworden alleen is m'n basis ineens veranderd naar jakarta (stinkstad) want daar is sharita heel druk aan 't beroemd doen hihi maar 't schijnt dat naar bali vliegen heel cheap is dus geen probleem 't komt allemaal goed ;)
    oh en Roos: echt zooo blij dat jij dat dus ook vind van dat achterlijke gedrink de hele tijd, je weet, ik heb nog nooit aan glas alcohol lekker gevonden tenzij het echt niet te proeven valt in een superfruittropischcocktailgeval ofzo en weet precies wat je bedoelt met hoe triest 't is om mensen te zien drinken die alleen maar op die manier durven lol te hebben ofzo..tss tss...zoooo sloom..!!
    dus ik ben reuzetrots op jou dat jij ook op die geniale conclussie uitkwam ;)
    ik ga volgende week braaf naar delft en zal even een lekkere verse boterham met hollandse kaas voor je eten en een broodje kroket hehehe
    moet ik nog wat voor je meenemen naar Bali?
    over eten gesproken: ik ben ergens allergisch voor en weet niet wat: zat vorige week helemaal onder de krassen "t leek een tijgergevecht op m'n huid :(
    nu gaat het weer goed, zo af en toe eventjes krassen..ik was gisteren jarig, eindelijk 21 geworden whoeehoeee!!! :D
    heb 't in LA gevierd heel stoer (Karim woont daar nu en was bezig met 't filmen van Iron Man 2, hij heeft een paar kleine scenes met Mickey Rourke koel he? en John (weetjewel die ene) was daar ook en gaf een poolparty en was leuk maar ben nu weer terug in NY waar ik hele stomme laatste-dagen-dingen moet doen ZUCHT.. moet nog subletters vinden (zooo lastminute dus superstressed)
    maar vandaag is de aidswalk in central park en dan zijn er dus concerten en een oud vriendje treedt op en dus heeeel gezellig dus ik stel de zorgen nog even uit voor morgen..jeweettoch ;)
    nou doooeeeeeeiiiiiii TOT IN BALIII

    ps voor Tess: wanneer waren jouw vrienden nou op zoek naar accomodatie in NY?...(!)


  • 17 Mei 2009 - 19:27

    Rob En Bren:

    Hey Roos,

    Nog maar een paar weken genieten van jouw verhalen:( Ik vond de reef bij cairns veel mooier, het koraal had daar veel meel kleur. Dus als je nog wat geld over hebt zou ik daar nog de reef op gaan. Op Bali kan je trouwens flink bij bruinen, goed afdingen hoor op bijna alles. Bedje met parasol 2euro per dag. Ze willen ook dat je afdingt, betekent dat ze een "eerlijke" deal hebben gemaakt. Heerlijk eten trouwens op Bali en alles is cheap;)
    Geniet!

    Dikke kus Rob en Bren

  • 18 Mei 2009 - 19:05

    Damaly:

    Ik ben jaloerssssss!!!

    Blijf genieten XxX

  • 19 Mei 2009 - 16:22

    Marijke:

    lieve roos,
    ik mis je heeeeeel erg. van jouw foto's en verhalen heb ik echt van genoten, van al die luchten landschappen enz zo mooi. ik vond het erg leuk om je weer te zien. en alles wat je al beleeft hebt.

    veel liefs marijke.

  • 23 Mei 2009 - 12:02

    Hanneke:

    Hoi Roos,
    Ik heb even niet kunnen reageren, omdat ik met school een paar weken in Griekenland zat. Greece was al zo mooi, maar jouw foto's zijn nog veel mooier! Gaaf hoor zeilen en snorkelen en al de andere geweldige dingen die je beleeft! Geniet er van!

  • 29 Mei 2009 - 18:55

    O&O:

    Hoest roos? ben je al aan de terugweg begonnen ? enga je via Bali dat zou wel goed zijn. Jan noor en Mart zijn weer terug uit marokko en genoten. onze Braziliaantjes komen over 19 dagen ook weer terug. wij zien jou ook graag weer in delft nog een fijn slot van jew reis en dan weer back to bassic. tot ziens O&O

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 45922

Voorgaande reizen:

09 Februari 2014 - 07 Augustus 2014

Zuid-Amerika

27 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Frankrijk, Spanje & Portugal

10 Oktober 2010 - 22 Oktober 2010

Shanghai

13 Juli 2010 - 13 Augustus 2010

Costa Rica, Nicaragua & NYC

19 Januari 2009 - 17 Juni 2009

Australië & Bali

Landen bezocht: