MoneyMoneyMoney must be funny in a rich mans world - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roos Zanden - WaarBenJij.nu MoneyMoneyMoney must be funny in a rich mans world - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roos Zanden - WaarBenJij.nu

MoneyMoneyMoney must be funny in a rich mans world

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

23 Februari 2009 | Australië, Sydney

Hee iedereen,
We hebben na veel gerelax en gechill weer eens wat ondernomen. Vandaag was de regeldag. Gisteravond kon ik al niet meer slapen omdat mijn hoofd overstroomde van de plannen en rekensommen. We moeten veel afwegingen en keuzes maken. Dat is mijn sterkste kant, dus dat komt helemaal goed... NOT. Hahaha. Ik moet zeggen oefening baart kunst. Ik word er steeds beter in. Dat komt ook omdat ik rekening moet houden met geld, dus dan ga je al snel voor de goedkoopste maar toch leuke oplossing.
Het geld gaat hard. Maar ook de tijd. We zijn nu al iets meer dan een maand onderweg. Het is nog steeds heel erg gezellig en vol met nieuwe indrukken, mensen en dingen.
Mijn reis is al steeds meer gepland. Vandaag heb ik een zesdaagse tour geboekt van Adelaide naar Alice Springs. Langs Coober Pedy, Kata Tjuta (the Olgas), Uluru (Ayers Rock) en Kings Canyon. Klinkt echt super vet dus ik ben heel erg benieuwd. Vanaf Alice Springs heb ik een vlucht terug naar Sydney (21 maart), waar ik mijn reis langs de oostkust omhoog begin. Daar heb ik dan ongeveer 2 en een halve maand voor.
De tijd gaat hard en er is nog zoveel te zien. Over 3 weken gaan we scheiden. Snik!
Noor gaat de zevendaagse tour doen naar Alice Springs en vliegt dan door naar Brisbane, waar ze samen met Willem verder gaat. Lisanne blijft nog iets langer in Adelaide en vliegt of bust dan vanuit daar terug naar Sydney.
Lisan en ik komen ongeveer weer rond dezelfde tijd aan in Sydney, dus wij zijn voorlopig nog niet van elkaar af! Gelukkig maar.
We hebben een beetje zitten kijken naar surfcamps van Sydney naar Byron Bay, dat klinkt echt super geweldig en stoer. Dus dat gaan we zeker doen:P
Morgen gaan we ons busje ophalen. Spannend! Ons route wordt: Torquay (outlet surfshops for life!), Bells Beach (world famous beach), Lorne (coastal town), Apollo Bay (lighthouse, kennett river), Port Campbell National Park (gibson steps, twelve apostles, loch ard gorge, london bridge), Grampians National Park, Naracoorte Caves National Park, Kangaroo Island, Adelaide. En dat in 10 dagen. Wildkamperen, op campings we weten het nog niet. Vandaag gaan we in ieder geval even groot inslaa, potten pastasaus, zakken rijst en pasta.
Oh het is hier zo relaxt, makkelijk en leuk! Ik heb jullie weer even geupdate over mijn plannen. Het volgende verhaal en foto's zal pas in Adelaide komen denk ik, dus...

Tot snel!
Jullie allemaal fijne vakantie, veel plezier op wintersport, in Disney, in Groningen, in Madrid...
Liefde!

  • 23 Februari 2009 - 01:33

    :

    klinkt goed! hebben jullie een wicked ofzo? of juicy of space? zie je vast snel weer eens;)!

  • 23 Februari 2009 - 06:44

    Rob En Bren:

    Hey Roos,

    Het klinkt weer heerlijk. Tussen Lorne en Apollo bay ligt volgens mij die camping, Kennet river. Ik weet dat je afwegingen moet maken met je geld enzo maar zou toch gewoon op een camping slapen, unpowerd is meestal rond de 20 dollar en dan deel jij het met z'n 3en. Bovendien kan je dan douchen en normaal naar de wc. Al zijn de openbare wc's heel schoon. In de "bijbel" staan ook altijd campings en je hebt van die boekjes bij de receptie weet je meteen de prijs. Maarja genoeg tips.
    Je foto's zijn super, ben benieuwd naar Great ocean road en hoop dat je koala's gaat zien, ze knorren al varkens trouwens.
    Links rijden is zo gewend, oversteken als voetganger is erger.

    Geniet ervan
    Dikke kus

    Rob en Bren

    Coober Pedy is bloedheet en door heel de outback, goed drinken en genoeg water meenemen.;)

  • 23 Februari 2009 - 06:59

    Helly:

    Hoi Roos,

    Alweer een bericht, fijn. Het zal nu wel weer even duren, omdat je met de camper op stap gaat. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat. Goed dat je de bus- en vliegreis geboekt hebt. Viel de prijs mee? Heel veel plezier, goeie reis en kijk goed uit. Kus

  • 23 Februari 2009 - 07:35

    Lisanne:

    Eej Roosje,
    super leuk om met je plannen mee te genieten! Heel veel plezier en we smsen nog wel een keerje ;)
    kus lisanne

  • 23 Februari 2009 - 07:48

    Auke:

    Hoi Roos
    Klinkt goed!!!;)
    Hier in Delft is alles nog het zelfde alleen maar slecht weer...

  • 23 Februari 2009 - 08:15

    Tess Vanuit Madrid:

    hoooooi lieve zuster.
    ik ben hier vanuit madrid en ze hebben hier een computer dus wat spotte ik daar? roos heeft een nieuw stukje. het is hier suuuuper ook best wel mooi weeer, maar in vergelijking met jou is dit zonnetje maar een loser. vandaag gaan we hockeyen op een HUGE club en de eerste wedstrijd was niet meer dan bagger. we gaan nu ontbijten met heeeel veel vers fruit en straks shoppppppppppen (ik heb al allemaal dingen gekocht, niiiice) we zijn ook al naar een wedstrijd van real madrid geweest, unbelieveable, echt iets van 5 ringen en we zaten in de aller aller allerhoogste. een ruime overwinning, 6-1, mede dankzij our big hero, KJH. ooooke ik ga nu ontbijten en ik bel je als ik terug ben.
    kuskuskuskuskuskuskuskuskuskuskuskuskuskuskuskus.
    en ook van alex en claire, my roomies.

  • 23 Februari 2009 - 10:01

    Helly:

    Mooi, zo lees ik ook gelijk hoe Tess het heeft in Madrid. Wel vreemd de belevenissen van onze dochters via een site te volgen.
    Roos, het lijkt mij ook beter om op campings te overnachten. Je weet nooit.
    Groetjes

  • 23 Februari 2009 - 11:01

    Mamie:

    lieve roos, vanmorgen je kaart ontvangen,wat lief dat je daaraan denkt,natuurlijk moet je ook van mij op een camping,gelukkig zijn Rob en Bren ook zo verstandig geweest en lief van hun om dat dan ook even te adviseren,wat een reis,he. Godfried gaat een beetje beter,gelukkig maar want de maand maart komt eraan! veel liefs,mamie

  • 23 Februari 2009 - 11:54

    Nicoline:

    Hey Roosje,

    Klinkt allemaal echt als een groot avontuur!!
    Wat gaaf dat er nu ook foto's op staan!
    Doe voorzichtig en geniet!

    Kus!

  • 23 Februari 2009 - 12:21

    Francien:

    Heej Roos,

    Klinkt weer fantastisch allemaal.
    Ik heb het gevoel dat ik de halve wereld heb gezien de afgelopen maanden met al die blogs van jullie! Heerlijk. In het echt zal het nog wel veel beter zijn.

    Super veel plezier en geniet er van!
    Liefs,

    Sien

  • 23 Februari 2009 - 17:23

    Kiek:

    Ha lieve Roos,
    Wat een plannen! Ik ben weer even met google earth in weer geweest met het ziet er heel goed uit!!! Ik ben heel jaloers.
    Ga maar wel met die meiden op een camping staan, dat lijkt mij veel beter. Nou, veel succes met de camper en het links rijden, wees voorzichtig en vooral heb plezier!!!!
    Dikke zoen van Kiek

  • 24 Februari 2009 - 17:13

    Mamie:

    Hoi,je wilt het niet weten,maar voor het eerst heb ik je fotoos gezien,nou dat is echt vakantie,ik zie alleen maar gelukkige,vrolijke gezichten en dan in zo'n groot bad, wat een luxe,ik dacht dat jullie daar wel moesten werken,valt dus allemaal goed mee,nou ben ik nog meer jaloers.kus

  • 24 Februari 2009 - 19:17

    Godfried:

    Dag Roos,

    Bedankt voor je kaart, erg leuk van je. Het gaat kennelijk voor de wind down under. Geniet er maar van, komt niet gauw terug zo"n reis.
    Mij gat het alweer beter, zal wel gauw over zijn. We moeten naar Delft om je mamies verjaardag te vieren.
    Veel plezier en hou je haaks!

  • 24 Februari 2009 - 19:44

    Al:

    Hey Roos,

    Het klinkt allemaal super koel gaaf.
    En je vlinderfoto is prachtig! Pas goed op zelf!(en de andere)

    Kus van oom Al


  • 25 Februari 2009 - 10:34

    Jesse:

    Ik ben nu al benieuwd naar je volgende foto's! Ik heb wat foto's van Ken gezien van de great ocean road, en dat zag er echt fantastisch uit! Veel plezier!

    Kus!

  • 25 Februari 2009 - 15:16

    Wout:

    Ik blijf jaloers.

    Kus van je oom Wout.

  • 25 Februari 2009 - 18:43

    Liesbet:

    Leuk Roos, klinkt goed. Het wordt inderdaad tijd voor AKTIE !!! Voor je het weet is het juni en chillen kan je thuis ook.
    Veel plezier met de camper.

    Groetjes van ons allemaal

  • 26 Februari 2009 - 09:17

    Frans:

    Hoi Roossie,

    Hier is je vader weer. Ik sluit me bij alle vorige mensen aan die erg blij en enthousiast worden van je verhalen. Nu met die foto's erbij wordt het nog sprekender. Die foto's zien er goed uit. Zeker die met die muffins deed Tess watertanden. Ben je inmiddels zelf ook tevreden over de kleur en de kwaliteit? Je gemaakte plannen zijn lekker uitdagend. Het lijkt me geweldig om de outback ook echt met een bus te ervaren. Urenlang over een kaarsrechte weg en dan helemaal niets, zo stel ik me voor. Verveling moet je ook ervaren. Ik heb deze week voorjaarsvakantie. Lekker zo'n rommelweek, waarvan ik het idee heb heel druk te zijn met niks. Beetje bezig met m'n muziek, boeken en foto's etc. Gisteren Tess opgehaald van Eindhoven Airport. Ze was natuurlijk helemaal afgedraaid na 5 dagen Madrid, waarvan de laatste 24 uur zonder hotel en slapen. Ook Lies en Piet zijn weer terug uit Parijs. Gisteren weer naar een leuke voorstelling (Kommil Foo) in het Vestetheater geweest. Voor de rest niet zo veel bijzonders. Laatste drie dagen in ieder geval droog. Hoe is het weer bij jou momenteel. Is het erg heet en hunnen jullie met je camper daar een beetje tegen koelen. Ik ga er niet van uit dat er een Airco aan boord is. Ik ben benieuwd hoe het camperleven jullie bevalt. Het is natuurlijk weer een hele andere manier van reizen. Nou weer veel plezier verder. Hoop weer snel wat te horen.
    Kissssssssssssssssss.

    Frans

  • 26 Februari 2009 - 09:33

    Jasmijn:

    Hoi Roos,

    Ook ik volg je hoor als oud collega van je mams. Wat lijkt Australie mij een ontzettend leuk en relaxted land! Het is dat ik vliegen niet zo leuk vind...
    Geniet ervan! Als ik jouw foto 's zie, had ik dit ook wel willen doen op jouw leeftijd.

    Groetjes Jasmijn.

  • 26 Februari 2009 - 17:25

    Valkenswaard:

    hier is de carnaval weer voor bij in Brazil zijn ze nog bezig de berichten zijn zeer enthousiast maar fotos in veren costuums heb ik nog niet gezien. Bij jou is het leven zonder carnaval ook super en vol avontuur blijf wel op de been en vraag je nog eens af : wie ben ik dat ik dit allemaal mag meemaken en doen geode trip en camper leventje grt. fam Schoen.

  • 27 Februari 2009 - 12:57

    Hanneke:

    Hee Roos!
    Wel heel gaaf hoor met een busje/camper op stap. Volgens mij gaan jullie weer een heleboel moois zien! Veel plezier!

  • 28 Februari 2009 - 23:20

    Rob:

    Hoi Roosje,
    Net binnen van een week wintersport. Heb toch maar samen met de boys op het board gestaan in Chatel. Weer helemaal geweldig , ik kan het wel niet zo goed maar het gevoel is geweldig.
    Chatel is zo zo maar dat hoor je nog wel.
    Die vlinderfoto's zijn inderdaad mooi. Dus ik ben benieuwd naar de volgende natuur opnames.
    Spannende plannen maar wel veilig houden dus op de camping met drie van die hollandse meiden.
    morgen krijg je wel een uitgebreid berichtje van Chris. Ik ga slapen morgen naar het cluppie tegen Vitesse.
    kus en groet

  • 04 Maart 2009 - 17:21

    Maria:

    Hi Roos,

    Volgens mij is er niets mis aan zo'n reisje. Ik vind het geweldig wat jij allemaal mee maakt. Met zo,n camper trekken is natuurlijk ook heel apart en ik denk best comfortabel. Tess zal ook wel zin krijgen in zo'n reis als zei haar diploma in haar zak heeft. Wees voorzichtig en geniet ervan. Love Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 45918

Voorgaande reizen:

09 Februari 2014 - 07 Augustus 2014

Zuid-Amerika

27 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Frankrijk, Spanje & Portugal

10 Oktober 2010 - 22 Oktober 2010

Shanghai

13 Juli 2010 - 13 Augustus 2010

Costa Rica, Nicaragua & NYC

19 Januari 2009 - 17 Juni 2009

Australië & Bali

Landen bezocht: