Zon, moe en zweten - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roos Zanden - WaarBenJij.nu Zon, moe en zweten - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roos Zanden - WaarBenJij.nu

Zon, moe en zweten

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

24 Januari 2009 | Australië, Sydney

Ik heb het even zwaar gehad, wat een reis en warmte opeens. Gelukkig ben ik al een beetje bijgekomen van mijn jetleg. Ik word wel nog steeds om 8 uur wakker! Jaja, een vroege vogel hier aan de andere kant van de wereld. Ook zo fijn, er plassen aardig wat Engelse in hun bed, daarom hebben ze om elk matras zo’n plastic hoesje gespannen. Zweten geblazen dus!

Ik heb het gevoel of ik al 3 weken hier zit, maar om precies te zijn ben ik er pas 5 dagen:P
Het gaat allemaal al steeds meer wennen, dat komt ook door de groep en door Hedwig en Joop (van Backpackers). Het is super gezellig met z’n allen. Het voelt allemaal nog een beetje als een schoolreisje ofzo. We worden een beetje op sleeptouw genomen en ik hobbel er wel acheraan:P

Het lijkt me alleen best gek als straks iedereen z’n eigen weg gaat. Dan begint het backpacken pas. In het hostel zijn we nog groentjes. We klammen ons namelijk graag nog even aan elkaar vast, waardoor we nog niet echt nieuwe vrienden gemaakt hebben. Maar dat komt allemaal goed, we slapen op een kamer van 6. Met 1 Nederlandse jongen Jasper, een Duitser Tobi en 4 van de groep Noor, Suzanne, Lisanne en ik. Het is super gezellig en ik heb een reisgenootje gevonden, Lisanne!

Wat we tot nu toe allemaal gedaan hebben. GeBBQ’ed, geBBQ’ed en geBBQ’ed:P Na een rust dagje, hadden we de regeldag. Dat houdt in: bankrekening openen, verzekeringafsluiten ofzo iets, auto’s kijken, naar het VVV kantoor… Nuttig en heel fijn dat Hedwig en Joop dat allemaal deden en wij allemaal maar met ons paspoort en handtekening er achteraan hoefte te lopen:P We waren allemaal nog aardig brak van de reis.

Gister zijn we naar de Blue Mountains gegaan. Echt super mooi. Heel veel gewandeld. Jaja mam en pap:P Ik heb gewandeld!! Nee echt het was allemaal super. Watervalletjes, mooie bomen, stenen, rotsen. Ik heb er wel foto’s van, maar de computer is erg langzaam en achter me staan al rijen met mensen te wachten tot zij op de computer mogen. Dus ik voel me een beetje opgejaagd. Maar ik beloof foto’s. Vandaag zaterdag, is de surf dag. Ik ga alleen niet mee, het was namelijk allemaal nog best wel duur en het is maar 1 dagje. Diezelfde organisatie Mojo surf organiseert ook surfcamps van 5 dagen, daar ga ik zeker weten wel aan mee doen, dus ik vond het dan een beetje zoned voor vandaag. Je moet afwegingen nemen.

Lisan en ik hebben vandaag in ieder geval ons eigen regeldag. We gaan met onze Lonely Planet op het strand zitten en even kijken wat voor reis we gaan maken. De planning is in ieder geval om t/m maandag in het hostel te blijven (Australia day) en daarna met een klein groepje nog een paar dagen naar Manly Beach te gaan, daarna gaan we naar Melbourne met de bus waarschijnlijk. Morgen hebben we onze haven cruise, dus ik hoop dat ik dan meer het Sydney gevoel krijg. Bren bedankt voor de tip, misschien dat we vandaag even gaan chillen in de tuin.

Nou mensen, ik spreek jullie snel weer.

P.S. het geld gaat vet hard:P Oeps!

P.P.S Lies en Piet super bedankt voor de kaart!! Haha, ik vond het echt geweldig. We zaten net in het vliegtuig, komt de stewardess naar me toe, are you Roos van der Zanden. Uhmm… Yes! Echt heel erg leuk!! Super bedankt!

  • 23 Januari 2009 - 22:16

    Frans En Helly:

    Yes, weer de eerste.
    Roos helemaal fijn dat het weer goed gaat en dat je je draai een beetje gevonden hebt. Superbenieuwd naar alles. Kus

  • 23 Januari 2009 - 22:43

    Damaly:

    Ik ben de tweede ;-)
    Stay having fun!

  • 23 Januari 2009 - 22:52

    Jennie:

    Helaholaa aussie in spee!

    Ik heb allemaal landgenoten van je ontmoet in madrid, aardige jongens maar pas aub op dat je niet zo'n accent krijgt! Dat kan je bijna geen engels meer noemen haha.

    Volgens mij wordt en is het al helemaal super! Leuk dat je met lisanne verder gaat reizen, helemaal leuk omdat ik ook al weet wie het is!

    Ik ga je snel spreken, ik wil skypen!!

    Kusje

  • 24 Januari 2009 - 05:36

    Tess:

    Hoooooi lief roosje.
    super niiiice!
    leuk ook dat je ons zo jaloers maakt, op het strand. poooe! ik ben al 3 dagen niet meer buiten geweest, dan word ik weg geblazen!! het is hier half 8 en ik ben er alweer uit, oh i love hockey op zaterdagochtend 9uur! GossipGirl was gister weer GE-WEL-DIG! heb je al iets gekeken van je ipod? hi hi, nou ik ga even vaart maken.
    enjoy honey!

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 24 Januari 2009 - 08:50

    Nicoline:

    Hey Roos,
    fijn dat je iemand gevonden heb met wie je verder kan reizen! Had Brenda toch gelijk dat dat vanzelf zou gaan :)...

    Veel plezier nog

  • 24 Januari 2009 - 09:35

    Chris:

    Hoi,
    Fijn dat je een reisgenoot hebt, en slim dat je het rustig aan doet, je hebt uiteindelijk nog 19 weken te gaan dus tijd genoeg voor leuke dingen.
    veel plezier.
    hier schijnt eindelijk de zon weer een betje, we zijn jaloers hoor!

  • 24 Januari 2009 - 10:14

    Evert:

    hee roos!
    klinkt goed hoor!
    lekker weertje! dat past helemaal bij jou

    have fun!
    kus
    evert

  • 24 Januari 2009 - 10:58

    Mamie:

    ha, lieve meid, ik ben natuurlijk weer de laatste die reageerd,sorry hoor,ik kijk toch heel vaak. wat fijn dat je een maatje hebt gevonden,ik hoop dat je snel aan alles went,heb je al zonnebrand? liefs,mamie

  • 24 Januari 2009 - 13:32

    Kiek:

    Jeetje Roos, heerlijk zeg! Ik ben echt vreselijk jaloers! Ik ben, geloof ik, gisteren wel 7 x kleddernat geworden door dat fantastische klimaat in Nederland. Gezellig dat je met Lisanne op pad gaat.
    Heel veel plezier nog, dikke kus Kiek


  • 24 Januari 2009 - 13:44

    Francien:

    Hoi Roos,

    Je ziet er uit als een volleerd backpacker op de foto's!
    Super dat je met Lisanne gaat reizen, lijkt me gezellig om in ieder geval samen te beginnen.
    Hier in Nederland is het grijs en nat. De zomer lijkt nog zo ver weg... denk daar maar aan als je dreigt te verdrinken in je eigen zweet. Ik ben benieuwd wat je allemaal nog gaat meemaken. Heel veel succes en geniet ervan!

    Kus,

    Sien

  • 24 Januari 2009 - 17:38

    Eva:

    hej roosje!
    zo ik ben net terug van wintersport! en wat een super talent ben ik zeg;)
    nee zonder gekigheid ik ben erg goed:P en het was zuper leuk! beetje minder weer maar ik weet toch niet beter!
    heb je toruwens wel een onderbed?
    veel plezier en we keep in touch!
    dikke kus
    eva

  • 24 Januari 2009 - 17:40

    Minke En Hannah :

    hi roos!
    Ziet er naar uit dat je het een stuk warmer hebt dan ons! Je kan gewoon surfen, wat een luxe! Het klinkt in ieder geval allemaal heel gaaf!

    dikke kus minke

  • 24 Januari 2009 - 19:07

    Karin Schrederhof:

    leuk om te lezen dat het nu goed gaat. Je moeder vertelde vandaag dat het in het begin even wennen was. Geniet maar Roos , dit doe je niet zo snel weer, wij leven wel met je mee. groeten ook van Alex, zoen Karin

  • 25 Januari 2009 - 09:26

    Kathalijnepoppedijne:

    HOI !!
    ik stel voor haal gewoon dat stomme plastic van je matras af doe maar braaf ;)
    zo kan een beetje Delftenaar toch niet de slaap vatten, wat denken ze wel niet!!!!
    IK SPREEK ER SCHANDE VAN.
    misschien hebben ze 't gedaan om bedbugs te voorkomen ofzo..maar jij bent fris uit Nederland dus onze Roos is smetteloos!!
    even tussendoor een berichtje aan Tess: ja hallo waar is mijn employee van de maand?? zo loop je je loonsverhoging mis hoorrrr!!!
    oh en Roos: ik had eigenlijk een engels, schots of canadese reisgenoot in gedachten vanwege je taalvoorderingen, maar ja, goed dan maar...groetjes aan Lisanne ;)
    heb je al een pre-paid??
    (dan kunnen we je stalken)
    ben je al bruin?
    heb je al een koalaatje geknuffeld?
    leuke bikini gevonden?
    nou doeii dan maar weer!!

    (((HUG)))

    PS: wat lees ik nou Lies&Piet???
    IK WIL OOK EEN BRIEF VD STEWARDESS!!!!!!!!!!!!!!!
    ik zie groen van jaloezie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 45924

Voorgaande reizen:

09 Februari 2014 - 07 Augustus 2014

Zuid-Amerika

27 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Frankrijk, Spanje & Portugal

10 Oktober 2010 - 22 Oktober 2010

Shanghai

13 Juli 2010 - 13 Augustus 2010

Costa Rica, Nicaragua & NYC

19 Januari 2009 - 17 Juni 2009

Australië & Bali

Landen bezocht: