Koortsig Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Roos Zanden - WaarBenJij.nu Koortsig Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Roos Zanden - WaarBenJij.nu

Koortsig Costa Rica

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

29 Juli 2010 | Costa Rica, San José

Na de grens van Nicaragua gepasseerd te hebben zijn we weer terug in Costa Rica. De grensovergang verliep deze keer iets minder soepel, we dachten er goed aan te doen een internationale bus te nemen zodat je niet zo lang hoeft te wachten en gewoon lekker in de bus kon blijven zitten, maar niks was minder waar. Het duurde met die bus juist 3x zolang omdat er natuurlijk 50 mensen tegelijk een stempel nodig hadden… Dan weer terug de bus in, over de grens om daar vervolgens weer eruit te moeten voor een volgende stempel en tassen controle… Maar opzich was de busrit wel chill, we stopte niet bij elk dorp maar reden bijna in 1 adem door naar San José. We wilden eigenlijk vanaf de grens gelijk door naar onze volgende bestemming La Fortuna, waar de Arenal Vulkaan zich bevindt, maar dat ging niet meer lukken. Dus hebben we vrienden gemaakt in de bus, hun telefoon geleend en ons allereerste hostel Pangua in San José gebeld. Omdat het al donker was toen we aankwamen hebben we onze nieuwe vrienden aangeboden de taxi voor hen te betalen als zij ons wilde afzetten bij het hostel.

De volgende dag hebben we zo vroeg mogelijk alsnog de bus naar La Fortuna genomen. De bussen hier zijn allemaal prima. Lekker vol, maar tot nu toe konden wij steeds een zit plaatsje vinden. Je hebt alleen nul beenruimte! De locals zijn natuurlijk allemaal zo klein, maar wij hadden er al moeite mee laat staan een gezonde Hollandse boy die zou lekker klem gezeten hebben.

Rond een uurtje of 12 kwamen we aan, het was strak blauw en lekker warm. We hadden schitterend zicht op de Arenal vulkaan, maar wilde eerst even onze tassen droppen en ons settelen voor we mooie kliekjes zouden gaan schieten van het mooie uitzicht en ons fantastische hostel. Helaas slaat hier het weer net zo snel om als in de bergen dus hebben we uiteindelijk de vulkaan niet meer zo mooi op de foto kunnen krijgen als we die middag gezien hadden. De hostel was super! Chill zwembad, airco, hangmatten met uitzicht op de vulkaan, goeie muziek, prima eten.

Na even het stadje bezocht te hebben, shocking na Nicaragua hoeveel toeristen er opeens zijn, hebben we een combi tour gedaan. Hiking door de rainforest, lava spotting (helaas geen lava te zien door de wolken) en hot springs! Super leuk, en de hot springs waren heerlijk. 20 verschillende baden, warm en koud.

Heel bizar, net al in Australië was mijn oor weer verstopt en moest ik naar de dokter om deze uit te laten spuiten, wat aardig hilarisch was. De dokter sprak namelijk geen Engels waar we ons al een beetje op voorbereid hadden, door op google translator al een aantal woorden op de zoeken:P Binnen 5 minuten begreep de dokter ons en werd ik behandeld. Opeens kwam er een bloedende man binnen gehinkt, een auto ongeluk. Dus werd ik gedumpt een het kamertje ernaast waar de deur gewoon wagenwijd open stond en wij dus alle hecht sessies hebben mee gemaakt:P

Op naar San José voor Jan d’r kennismaking. We voelde ons allebei niet helemaal lekker. Jan zit al een week dia, en ik begon wat koorts te krijgen. Jan d’r universiteit is best leuk, het ligt in een gezellig straatje vol met eettentjes. De andere exchangers heb ik gister gezien, en zijn heel erg leuk! Gister hadden we allebei even een dipje, en hebben we samen even lekker zitten janken:P Maar vandaag, de laatste dag hier gaat het wel weer. Ik heb nog steeds wel koorts, maar het gaat al een stuk beter. Nog even een dagje in bed blijven liggen, en dan morgen op naar de rest van ons avontuur.

XRoos

• 29 Juli 2010 - 18:45

Helly:

Leuk dat skypen.
    Gauw beter worden en veel plezier op jullie verdere avontuur.
    Dikke kus ook voor Janneke

• 29 Juli 2010 - 21:35

Chris:

Lieve meiden,

Jammer dat dipje, maar hij gaat echt over. Rustig aan en veel drinken (gewoon water) en neem een vitamine pil als ze die hebben, geeft gelijk energie. En misschien helpen natte lappen wel..... (in je nek) Verder nog veel plezier en gewoon blijven genieten.
    liefs

• 29 Juli 2010 - 23:23

Ella:

Heee Roosie,

Had helemaal niet meer gedacht aan je waarbenjij, maar nu dan toch eindelijk je 4 verslagen gelezen. Klinkt top, op jullie ziek zijn na dan. Hopelijk voelen jullie je morgen weer wat beter!
    Ik ben gister teruggekomen uit Hongarije. Was ERG leuk. Heb er op zonnen&stappen niks gedaan en dat toont toch wel weer het verschil aan hoe wij onze favoriete vakantie invullen haha. Mocht ik mijn verhalen tijdens de Eurekaweek nog herinneren dan krijg je ze dan te horen, foto's heb ik natuurlijk altijd. Erg fijn.

Aangezien dit jouw blog is en niet de mijne zal ik dit verhaal nu afsluiten. Veeeel plezier nog en ik blijf je volgen!

X

• 30 Juli 2010 - 12:00

Frans:

Nou, ik ben ook weer thuis. Vanmorgen vanuit Dallas, via Houston, aangekomen. Heb alle Kennedyspots met eigen ogen kunnen aanschouwen en kan dat hoofdstuk afsluiten. Zit nu een beetje tegen de slaap te vechten, maar probeer wel zsm in het ritme te komen. Als ik zo al jullie verhalen en avonturen weer lees dan zijn jullie weer heel wat ervaringen rijker. Misschien loopt niet alles even gesmeerd, maar de ervaringen en herinneringen nemen ze je niet meer af. Ik kan me voorstellen dat na je Australië-avontuur dit een totaal andere belevenis is. Ook de voor jou moeizame taal zal ongetwijfeld een rol spelen. Ook jammer dat die ziekte tijdelijk wat roet in het eten heeft gegooid en dat is allemaal van voorbijgaande aard. Jullie zullen ongetwijfeld nog een heleboel avonturen beleven. Zal later nog wel wat meer over onze vakantie vertellen. Veel plezier. Kisses en tot morgen!!

• 30 Juli 2010 - 13:20

O&O :

Hier komt en gaat iedereen van of op vacantie en jullie toeren ook nog lekker rond . Goed dat Jan zich op de Uni moest melden dan heb jij te minste ff ijd om bij te komen en te herstellen, als de dip over is gaan jullie weer gewoon verder we kijken iedere keer uit naar jullie verslagen Leve de pc.Martijn is los van alles en iedereen spoort door Europa maar laat niets horen geen bericht goed bericht zullen we maar denken.Alle goeds voor jou en Jan en knuffel O&O

• 30 Juli 2010 - 16:55

Peter En Marlies:

eindelijk in ons fantastische hotel in Granada weer wifi dus alle emails en berichten weer gelezen. Ook die van martijn die de skate, graffity en kraakscene van europa aan het ontdekken is. Wij vinden het wel heel bijzonder dat we nu op plekken komen waar jullie een paar dagen geleden ook gelopen hebben. Goed om te horen (ook gisteren per telefoon) dat jullie het leuk hebben en die dip is met de koorts natuurlijk heel begrijpelijk. Ook al omdat het voor Janneke nu heel dichtbij komt dat ze alleen in San José zal zijn. Maar eerst gaan wij jullie nog ontmoeten en leuke dingen doen. Wel zorgen dat we goed afspreken waar we elkaar zien. Kussen van ons beiden aan jullie beiden

• 31 Juli 2010 - 12:36

Marieke:

Ha Lieve Roos,

Echt heerlijk om je verhalen weer te lezen. Eindelijk want ik had er nog steeds niet de tijd voor genomen. Wat een avonturen weer allemaal en al die gekke busreizen en grensovergangen. Heel veel plezier nog verder, natuurlijk ook voor Jan,
    dikke kus van Kiek

• 01 Augustus 2010 - 11:40

Noor:

Lieve Roos

Ziek in een vreem land is natuurlijk helemaal niks. Ik hoop dat jij je weer beter voelt en geen koorts meer hebt,zodat jullie hebben kunnen genieten van een paar dagen naar de schildpadden toch?! Wij hebben gesnorkeld en ook een paar schildpadden gespot onder water. Voor jou nog een dikke week en dan al weer richting NY en huis.Hoop dat deze week gewoon genieten is voor jullie samen.

dagdag kusss

• 01 Augustus 2010 - 12:22

Marijke:

dag roos en janneke wat gezellig om jullie belevenissen te lezen en roos gefeliciteerd met helly\s verjaardag.veel plezier en blakende gezondheid dag.

• 03 Augustus 2010 - 10:45

Lisanne:

Hee rosie! Ik ben weer thuis dus kan je verhalen weer lezen! VOlgens mij is het daar super! Geniet er vooral van, hopelijk voelen jullie je snel wat beter!!
    Echt, rosie, geniet ervan! Hier in nederland is het alweer suf ;)
    ALs je terugkomt gaan we heel snel meeten, ik mis je!