Get lost and explorer...! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Roos Zanden - WaarBenJij.nu Get lost and explorer...! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Roos Zanden - WaarBenJij.nu

Get lost and explorer...!

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

06 Augustus 2011 | Portugal, Lissabon

Portugal is echt fantastisch! De hostels zijn zo mooi! Dit heb ik echt nog nooit gezien! Na een gekke, leuke nacht in de nachttrein van Salamanca – Madrid, Madrid – Lissabon, in een mini schattige coupeetje met 2 stapelbedden, wastafeltje en 2 leuke Scandinavische backpackers, kwamen we aan in Lissabon. Ik was hier al eens eerder geweest met pap en mam, vond het toen al erg leuk waardoor ik graag terug wilde. In het eerste hostel waar we zaten keken we onze ogen uit! Het zag er zo modern, mooi en gezellig uit! De mensen waren er super vriendelijk en we konden direct aanschuiven bij het ontbijt. De cleaning ladies stonden in de keuken en vroeg wat voor eitje je wilde... Wat een luxe!

Na een goed ontbijt zijn we de stad in gelopen, met een kaart waarop we wat Portugese zinnetjes geschreven hadden. Portugees is echt een gekke taal, je zou zeggen dat het op Spaans lijkt, want de woorden komen op zich best overeen. Maar het klinkt wel Slavisch en Arabisch, heel gek:P We zijn door de kleine oude kronkel weggetjes gelopen, hebben in local restaurantjes gegeten. Weer bloedje heet, maar zo leuk! Een hele gezellige stad.

’s Avonds op kroegentocht met het hostel, gedanst met een enge Afrikaan die maar niet weg te slaan was. Nieuwe vrienden gemaakt en onze eerste Big Mac gescoord! Super avond:) Door de heerlijke temperaturen ’s avonds loopt en danst en drinkt iedereen op straat. De kroegen lopen in elkaar over, super!

Helaas konden we niet alle nachten in ons pracht hostel (Travellers House) doorbrengen en moesten we verhuizen naar een ander schattig hostel. Helemaal old school vintage, heel anders maar ook weer super stijlvol! Pastel de Nata’s gegeten bij de beste Pasteria van Lissabon in Belem. Mamma zou jaloers zijn;)
Met het trammetje de hele stad door, rommelmarktjes en lekker weinig Nederlanders.

Ons nieuwe motto: Get lost and explorer...!