Kamperen vs. Hostel - Reisverslag uit Porto, Portugal van Roos Zanden - WaarBenJij.nu Kamperen vs. Hostel - Reisverslag uit Porto, Portugal van Roos Zanden - WaarBenJij.nu

Kamperen vs. Hostel

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

10 Augustus 2011 | Portugal, Porto

Van het super leuke Lissabon verder door Portugal. Langs de kust en door het binnenland met de trein, mooi uitzicht maar ook kale verpauperde dorpjes onderweg. Next stop: Nazare, een klein kust plaatsje. Uit de Lonely hadden we een camping gevonden. Echt leuk die afwisseling van hostel en camping. Kamperen is lekker basic, gezellig en overleven. Een mini schattige klein gaspitje, met een geïmproviseerde tafel, slapen op iets te dunne matjes zonder slaapzak maar wel lekker knus. Een hostel is huiselijk, lekker chillen op de bank met een filmpje, doordat je dan ook midden in de stad zit kun je beter ’s avonds nog de stad in voor een drankje, je ontmoet makkelijk weer andere mensen. Twee werelden die we een beetje afwisselen, super!

In Nazare was eigenlijk niet zo veel te beleven. Het was super super toeristisch wat we eigenlijk niet meer zo gewend waren. Veel dikke Duitsers en Engelsen. Dus hebben we snel een terrasje opgezocht. Borreltijd vind ik de leukste tijd op de dag, wijntje, hapje en nog een wijntje. 3 flessen wijn en 2 borden mosselen verder zaten we zingend terug in de bus naar de camping! Hahaha:) Maar niet alvorens wij een wildplasje gewaagd hadden. Hahaha! Gelukkig kan ik dat heel goed en doe ik niet anders dus dat was zo gepiept... NOT Hahaha. Weer een mooi avontuur:)

Door naar Porto, waar we ook weer in een heel mooi hostel verbleven, midden in de stad. Porto is in twee delen verdeeld, door een rivier. Er is een gigantische brug ontworpen door Eiffel die de twee delen met elkaar verbind. Aan de ene kant de grote port huizen van alle grote merken en aan de andere kant de stad. Om 11 uur ’s morgens hadden we de eerste port rondleiding al te pakken en zaten we aan een port proeverij:P Lekker zo op de nuchtere maag! Heerlijk wel port, gelijk een flesje gekocht voor pap;)

Het is een mooie, oude stad. Ik weet niet hoe we het doen maar we lopen altijd op het heetste moment van de dag de stad in:P Dus zweten geblazen, schaduw zoeken en lekker een terrasje pakken. Een paar leuke winkeltjes binnen gelopen, waaronder een hele mooie oude boekenwinkel. Volgens de eigenaar is J.K. Rowling hier ook geweest en heeft ze inspiratie gevonden voor Harry Potter. Check check:)