Indianen and the City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Roos Zanden - WaarBenJij.nu Indianen and the City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Roos Zanden - WaarBenJij.nu

Indianen and the City

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

12 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na een dagje chillen in Puerto Viejo met mezelf, kwam Janneke met Peter en Marlies terug uit San Jose. Leuk om elkaar weer te zien na zo'n lange tijd.

Na een dagje lekker eten en veel mojito's, was het tijd voor onze trip naar de locals. Bribri of Yorkin is een dorp vlak bij de grens naar Panama. De mensen leven er nog heel basic, geen tv, telefoon of zelfs supermarkten. Het dorp is sinds een paar jaar te bezoeken, allemaal opgezet door de vrouwen van het dorp. Heel interessant om te horen wat voor werk en moeite zij verricht hebben om dit alles voor elkaar te krijgen. De vrouwen van de organisatie waren heel enthousiast en wilde graag praten over hun project.

We werden 's morgens opgehaald door een bootje, waarmee we een uurtje vaarden voor we bij het dorp aankwamen. Daar kregen we onze eigen gids is ons de twee dagen begeleid heeft. Het was zweten geblazen, dus zijn we bij de rivier gaan chillen met de local kids. Vet leuk! Daarna was het tijd voor onze activiteiten, boogschieten, chocola maken vanaf de bonen tot aan het eten. Heel leuk allemaal, zo basic en zo relaxt allemaal. 's Avonds kregen we een rondleiding door het dorp, de tuinen, de huizen, het schooltje. Na een prima nacht in een mooi hutje met veranda, hangmatten en klamboe, trokken we onze kaplaarzen aan voor een goeie wandeling. We crossed 4 riviers en Panama. Dus we hebben alsnog Panama even aangetikt, helaas geen stempel:P
Het zit er alweer bijna op. 's Middags werden we weer opgehaald door ons bootje, terug naar Puerto Viejo.

Daarna ging het allemaal heel snel, nog anderhalve dag te gaan en dan was mijn trip met Janneke afgelopen. Die laatste dag(en) gingen heel snel, en bestonden eigenlijk vooral uit reizen en lekker eten:P Terug in San Jose, was het niet alleen het bijna einde van mij reis, maar ook die van Peter en Marlies en de start van Jan d'r studie. Om 5 uur 's morgens ging de wekker, debiel vroeg en nog slaapdronken werd ik uitgezwaaid op het vliegveld op naar NYC.

De reis ging goed, en de afspraak met Ofir (mijn roomie in NY) was perfect. Ofir is vet aardig en grappig. Al de eerste dag nam hij me mee uiteten en hebben we de hele stad gezien. Hele leuke restaurantjes, barretje en natuurlijk de Highlights. Het is zo leuk om op stap te gaan met New Yorkers, zo kom je op plaatsen waar je anders nooit zou komen. Mini burgers @ Popburgers, Koreaans do-it-yourself BBQ, Chelsea Market... Ik heb het hier super en wil nog helemaal niet naar huis.

Het is dan maar drie dagen, maar ik heb het gevoel alsof ik hier al een maand leef, en hier woon:P
Kat d'r vrienden zijn onwijs aardig!! Na een te grappige avond Ofir, ben ik de volgende dag met Karla gaan lunchen. Het is net alsof ik ze al heel lang ken, zo leuk! De stad is natuurlijk fantastisch en mijn huis ligt helemaal super in Soho.
Karla is model, en ze moest tijdens onze meeting bij haar agency en casting langs, vet leuk ook gezien:P Kan ik ook eens zeggen dat ik bij een New Yorkse casting geweest ben:P Verder heb ik naast heel leuk eten en drinken, gezellig de stad in, shoppen, Time Square spotten ook cultureel gedaan. Het MoMA, super mooi en heel leuk. Er was toevallig een expositie van Matisse, dus dat was helemaal top. Het Guggenheim is helaas niet gelukt, maar dan heb ik in ieder geval nog wat om voor terug te komen:P

Het zit er op, ik ben 4 weken in Costa Rica en Nicaragua geweest, daarna 3 daagjes New York en nu is het over. Jammer!! Ik zou mijn hele leven wel zo kunnen leven, al is het ook altijd wel weer even fijn om terug naar huis te komen, iedereen weer te zien. Het is me allemaal weer zo goed bevallen dat ik niet kan wachten op mijn volgende grote reis, dus wordt gevolgd...:P

XRoos

  • 12 Augustus 2010 - 18:00

    Mamie:

    Roos, ben ik nu echt de eerste die reageert, wat vind ik dat leuk, wat ben je toch een bofkont,maar fijn dat ik je weer kan zien in September op Jelle's verjaardag. liefs

  • 12 Augustus 2010 - 19:10

    Chris:

    Hoi Roos,
    Geweldig dat het tot het eind zo leuk is gebleven. Nu zit je waarschijnlijk in het vliegtuig en geniet nog maar even van het niets doen want volgende week kan je weer aan de bak. Is misschien ook handig om je financien aan te vullen. Nou tot snel en goede terug reis,
    kus Chris

  • 12 Augustus 2010 - 19:19

    Luuk:

    hoi roos, coole dingen die je gedaan hebt. ik zou het zelf ook willen doen. ik was vandaag naar de film geweest, en die was ook wel leuk. goede terugreis en tot morgen.

    groetjezz luuk

  • 12 Augustus 2010 - 21:05

    Janneke:

    chicitaa! como estas? hier alles lekker! ben begonnen op de uni en dat bevalt goed! ik mis jou en pap en marlies natuurlijk wel, maar het is echt gezellig hier! super druk op de uni en heel leuk met de andere exchange students! er moet alleen nog wel gewerkt worden aan costaricaanse vriendschappen haha. familie is ook leuk, super mooi en groot huis (jaja, ik heb een hele verdieping voor mezelf), ze zijn heel aardig en het eten is lekker! enige minpuntje is dat het echt redelijk ver is en ik minstens 20a25min in de bus moet zitten en een taxi dus duur is.. hoop dat de terugreis soepel verloopt en ik ben benieuwd of je ook nog iets gescoord hebt!!
    Ik vond het iig een super reis! zoveel gezien en gedaan en het was nog gezellig ook! ;) Dikke kusss! oohja, je krijgt de groetjes van maria! LIEFS

  • 12 Augustus 2010 - 22:02

    Helly:

    Hoi Roos,
    Het zijn natuurlijk 2 totaal verschillende bestemmingen, dus dan lijkt dit weer gewoon een nieuwe vakantie. Fijn dat je zo goed opgevangen bent door de vrienden van Kat. Maar vooral fijn dat je weer bijna thuis bent.
    Goeie reis en tot morgen.
    Kiss

  • 13 Augustus 2010 - 13:15

    O&O :

    Hoi Roos we zijn weer gerust na het lezen van je site . Het was zo stil aan het west front maar nu blijkt veel reizen eten drinken en ervaringen met p.M. en Janneke . gelukkig ook positieve reacties van Jan na 3 weken. En nu allebei weer terug aan de studie .het was enig om jullie sites te volgen hartelijk dank daarvoor. Krijgen we de foto"s ook nog te zien ?
    maar kom eerst maar weer down to earth. aale goeds en liefs O&O Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Roos

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 45895

Voorgaande reizen:

09 Februari 2014 - 07 Augustus 2014

Zuid-Amerika

27 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Frankrijk, Spanje & Portugal

10 Oktober 2010 - 22 Oktober 2010

Shanghai

13 Juli 2010 - 13 Augustus 2010

Costa Rica, Nicaragua & NYC

19 Januari 2009 - 17 Juni 2009

Australië & Bali

Landen bezocht: