Van Costa Rica naar Nicaragua - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Roos Zanden - WaarBenJij.nu Van Costa Rica naar Nicaragua - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Roos Zanden - WaarBenJij.nu

Van Costa Rica naar Nicaragua

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

17 Juli 2010 | Nicaragua, Granada

We hebben San José snel achter ons gelaten en onze reis vervolgd naar Nicaragua.

Een lange bus tocht, zweten, slapen en lezen bracht ons bij de grensovergang. Oh mijn god wat een bedoeling. We werden gedropt op een soort vervallen busplaatsje, waar een immigratie hok stond. Daar dachten wij even makkelijk een stempel te halen en op de volgende bus te stappen naar Nicaragua. Maar nee. Hier kon je alleen een "ik ga uit Costa Rica stempel halen". Maar waar ligt dan Nicaragua?
100 meter verder was de grens overgang, een soort opengeknipt hek alsof je door de dierentuin liep. Zweten van een backpack op onze rug, en een beetje spanning waar we nu weer terecht zouden komen kwamen we bij de Nicaraguaanse immigratie. Stempel en geregeld, de bus met airco!! stond al klaar om ons naar Granada te rijden. Helemaal goed dus.

2 uur laten stapten we uit, een taxi chauffeur zette ons af bij een hotelletje en we waren weer een stapje verder. Granada is een onwijs leuk en gezellig stadje. Overal gekleurde huisje, restaurantjes en terassen. De mensen zijn ook heel aardig, en de hele stad geeft een veilig gevoel. Je wordt niet opgejaagd, wel nagefloten maar dat geeft je een goed zelfvertrouwen:P

Gister hebben we na veel reizen onze eerste echte vakantie dag gehad. Na een super ontbijtje van bonen en rijst (de specialty die overigens best te eten is) in combinatie met meer lekkers, zijn we door de stad gelopen. Geheel begeleid door onze Holy Lonely. Granada ligt aan een meer met daarbij de Isaltas, meer dan 300 eilandjes. Een boottochtje bracht ons naar deze eilandjes waar zich schitterende villa´s op bevonden. Arm en rijk naast elkaar.
Opnieuw zweten geblazen, want het is hier toch echt heet en benauwd. Helaas nog geen strak blauwe lucht.

Hier gaat het dus helemaal goed. Gezellig, relaxt en avontuur:D

XRoos

  • 17 Juli 2010 - 20:29

    Sannnn:

    Rosiebosie lekker kind :)
    Wat een topleven heb je toch! Ik zie je er al helemaal lopen. Weer een lekker avontuur. Ik wil alleen maar MEEEER info!
    LOVE YOU have funnnn

    kussss

  • 17 Juli 2010 - 20:33

    Peter:

    Vandaag mijn vakantiekleren uitgezocht maar als ik zo hoor dat het verschrikkelijk benauwd is zal ik die lange broeken en truien maar thuislaten. Wel erg leuk om jullie recensies te lezen en te weten dat Marlies en ik over 2 weken daar ook zullen zijn.
    Kus

  • 17 Juli 2010 - 21:45

    Evert:

    Goede zaak roos!
    ik wist niet dat je weer zo'n site ging bijhouden, wel leuk!
    have fun!
    x

  • 18 Juli 2010 - 09:58

    Rob:

    Hey Roossie,
    We zijn weer thuis héél, doodvermoeid, maar erg onder de indruk van de natuur in Tanzania.
    Goed van jullie te lezen en belangrijker dat jullie het weer naar je zin hebben. Dat strak blauwe ga je maar bij Mamie halen dus geniet maar gewoon van al het nieuwe in deze toch weer andere wereld. We volgen je op de voet!
    Groets Rob

  • 19 Juli 2010 - 06:50

    Lisanne Zonderop:

    Hey!
    super leuk om weer iets van jullie te lezen! het klinkt als een erg gave reis. Geniet er van samen!
    lies x

  • 19 Juli 2010 - 10:25

    Liek:

    Lieve meis! Klinkt super! Hoop dat je volop geniet en lekker aan het ontdekken bent! En onthoud dat je spaans heb gekozen en het het best leert als je gaat babbelen! Doe dat! Hier in la douce France is het prima vertoeven, lekker zonnetje, en bruin koppie! Zie je snel, en dan gaan we lekker bijpraten en foto's koekeloeren! HVJ liefs!

  • 19 Juli 2010 - 19:14

    Gerard 20-06:

    Hoi Roos, leuk om je weer te volgen. Veel plezier daar in het verre midden-amerika. Geniet van alle belevenissen. Groetjes

  • 20 Juli 2010 - 08:27

    Brenda:

    Hey Roos,

    Super om zo weer op de hoogte te blijven van je reisavonturen.
    Geniet ervan
    Liefs Brenda

  • 20 Juli 2010 - 22:26

    Family:

    Hoi Roossie, eindelijk een computer gevonden in de apple store in San Francisco. Leuk je verhaal gelezen te hebben, fijn dat het goedgaat. we houden van jullie, het is hier koud (hebben we oook pas 1000 keer gezegd). wij gaan nu verder met onze reis, gaan nu shoppen en abercrombie en fitch zijn al gespot, dus alles komt goed! liefs van ons allemaal!!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 22 Juli 2010 - 18:17

    O&O :

    Wat fijn Roos dat jij al weer een 2e bericht de wereld hebt in gestuurd.Laat Janneke jouw voorbeeld volgen wij zijn er klaar voor .wij zijn gister terug gekomen van Friesland lekker overal terrasjes aan het water en gelukkig een paar graden minder dan hier in het zuiden.maar vandaag was het dragelijk.Er is nog geen nieuw kabinet paars plus is mislukt tegen dat je weer in het land bent lukt het
    Hou je ogen goed open zodat je geen fotogenieke plekjes mist. Wij zien ze ook graag
    missch ien nog.liefs O&O

  • 22 Juli 2010 - 19:30

    Jesse:

    Hee Roos! Klinkt allemaal super weer hoor! Ik ben net terug uit sunnybeach, was behoorlijk fout maar daardoor ook echt geniaal!:P Hoop snel meer te lezen en foto's te zien! XX

  • 24 Juli 2010 - 12:41

    Eva:

    Hej meiden!

    ik ben net terug van mijn vakantie in FR wat ook erg leuk was maar ja costa rica en Nicaragua dat is tch wel weer wat anders. gelukkig zijn jullie ook wat beter in verre afstanden als ik dat ben;)

    oh een ander leuk nieuwtje ik ga volgend jaar fijn studeren, en wel verloskunde, is het me toch gelukt!

    ik blijf jullie volgen

    Veel Liefs
    Eva

  • 25 Juli 2010 - 11:02

    Mamie:

    Hallo Roos en Janneke
    ineens kreeg ik :waar ben je nu Janneke op mijn computer en toen hen ik na het lezen van haar verhaal,dus jou ingetoetst,en ja hoor, 3 berichten,nu zweet maar lekker dat is goed voor de lijn,maar ook veel drinken hoor[water] en nu weet je ook hoe het is om aangvallen te worden,gelukkig is het niet gelukt,je gaat toch mij niet achterna? liefs van mij en veel plezier jullie beiden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Roos

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 45898

Voorgaande reizen:

09 Februari 2014 - 07 Augustus 2014

Zuid-Amerika

27 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Frankrijk, Spanje & Portugal

10 Oktober 2010 - 22 Oktober 2010

Shanghai

13 Juli 2010 - 13 Augustus 2010

Costa Rica, Nicaragua & NYC

19 Januari 2009 - 17 Juni 2009

Australië & Bali

Landen bezocht: