Wachten, 5 sterren en San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Roos Zanden - WaarBenJij.nu Wachten, 5 sterren en San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Roos Zanden - WaarBenJij.nu

Wachten, 5 sterren en San José

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

15 Juli 2010 | Costa Rica, San José

Een nieuwe reis, een nieuw avontuur.

16 jaar vriendinnen, beide al een grote reis gemaakt en nu samen op pad! Super leuk:D

We zijn aangekomen in San Jose, iets later dan verwacht:P I.v.p de 13 uur die onze reis zou duren, zijn we er nu 30 uur aan kwijt geweest:P
Dinsdag 13 waren we er helemaal klaar voor. Na van iedereen afscheid genomen te hebben, zijn we de douane doorgegaan. Heerlijk schiphol honderd duizend winkeltjes, op als je hier staat dringt het allemaal pas tot je door wat je gaat doen. We gaan op reis!

Maar oke, dat duurde dus even wat langer dan verwacht. We zaten al in het vliegtuig toen de captain ons vertelde dat de tester waarmee je alle onderdelen controleerd niet werkte. Ze gingen dit zo snel mogelijk fixen. Dus onze filmmarathon was begonnen:P Na 2 uur in het vliegtuig gezeten te hebben werden we toch verzocht in de gate plaats te nemen en daar verder te wachten. De updates die kwamen voorspelde niet veel goeds. En uiteindelijk om half 9 kwam dan het nieuws dat het helaas niet meer ging lukken en we een hotel overnachting aangeboden kregen.

Het Sheraton, 5 sterren!! Wij hebben ons prima vermaakt:P Nog even snel naar de Albert Heijn to go gerend om ons nog eens extra te verwennen, zaten we daar in onze double room. Proseccotje, stokbrood met kruidenkaas, brie en tapanade, een maskertje op het gezicht en onze HD breedbeeld op 10. 5 minuten in het hotel en je was de hele dag wachten alweer vergeten.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen. De volgende dag begon het wachten opnieuw, maar nu al vliegende dus er kwam vooruitgang in. De reis is helemaal goed gegaan, waarna we ‘s avonds aankwamen in San Jose. Ons hostel die we voor de dag ervoor geboekt hadden was vol, dus we moesten op het vliegveld nog even iets nieuws regelen. Gelukkig is Jan d’r Spaans nogal goed, en hebben we van een taxi driver een telefoon kunnen lenen.

Pangea het hostel waar we zitten is best schattig. Overal muurschilderingen, dorms en double rooms, gratis internet, een 24/7 receptie, en een security voor de deur geeft ons een heel veilig gevoel. Wij als jonge backpackers dachten geen last te hebben van het tijdsverschil, maar nee om half 6/7 waren we beide klaar wakker. Wel lekker zo’n lange dag. We hebben de Lonely Planet erbij gepakt en zijn een plan de campagne aan het maken voor vandaag. Omdat we de 27e en 28e weer terug in San Jose moeten zijn, is het het beste om nu meteen al actie te ondernemen en de reis te beginnen.

Tot snel, liefs Roos

• 15 Juli 2010 - 14:14

Noor:

Lieve meiden

wat heerlijk om meteen een eerste verslag van jullie te lezen. En alles is dus goed gekomen. hoop dat dat voor de rest van de reis ook geldt. Genieten maar samen.
    Ik ben vandaag druk bezig geweest met alles te pakken en onze reis begint morgen. We houden elkaar op de hoogte

kusss

• 15 Juli 2010 - 14:33

Isabel:

Heeeeeeeee vakantiegangers!

Haha best leuk om vooraf nog even te mogen chillen in een 5 sterren hotel! Gelukkig zijn jullie goed aangekomen en ik wacht met smart op jullie volgende verhalen EN FOTO'S!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 15 Juli 2010 - 15:51

Lisanne:

Rosieee!!
    Wat geniaal, nu al!!! Balen van de vertraging maar een 5 sterren hotel doet veel goeds :)
    Ik wou dat ik met je mee was lucky bastard! Ik moet Alweer helemaal denken aan aussi waussi!
    Love you long time, heel veel plezier met z'n twee en groetjes aan Janneke. Hou ons maar fijn op de hoogte! Xxxx

• 15 Juli 2010 - 15:57

Yt:

Dat is nog eens een 'knallende' aftrap van de fantastisch avontuurlijke vakantie die jullie voor de boeg hebben!Gelukkig nu wel op de plek van bestemming, geeft toch wat rust;) genieten meiden! En verheug me nu al op het volgende belevenissen..! Dikke X

• 15 Juli 2010 - 17:40

O&O Jan:

hoi roos we zijn er ook weer bij omje te volgen. Het eerste avontuur is al weer voorbij en goed afgelopen toch mog chillen in het Sheraton!!!Kunnen jullie dat een maand volhouden we hopen het en we wensen het fijne tijd samen liefs O&O

• 17 Juli 2010 - 08:36

Chris:

Hoi Roos,

Spannend, jij gaat beginnen en wij zijn net weer terug.Bij ons geen vertragingen op alle vluchten (alhoewel een binnenlandse werd gecanceld omdat er te weinig mensen voor waren, maar 2 uur later konden we met de volgende mee. We hebben het geweldig gehad, zoveel moois gezien dat hoor je allemaal als jij jouw foto's en verhalen komt vertellen. Geniet ervan, veel plezier en ook een kus voor Jannneke, kus Chris

• 19 Juli 2010 - 15:42

Joel:

Hoi Roos!

Erg leuk om je te volgen! Heel veel plezier nog en doe wel voorzichtig want de security guard is er niet altijd bij ;) Dikke kus Joel